Ekonomist

206

једнога дана уђу и оне у Управни Савет Међународног Бпро-а Рада; — Један покрет истина у овоме смислу већ је учињен 'од стране Међународног Биро-а Рада, са тежњом да омогући што већем броју држава да уђу у Управни Савет, и то самом одлуком Међународне Конференције Рада из 1922. да се члан 393, Версајског и осталих уговора о Миру измени, у смислу, да се број чланова Управног Савета повећа од 24 на 32, од кога броја број владиних представника треба такође да се повећа од 12 на 16, а број представника послодаваца и радника олб на по 8 из сваке групе, И ако се овом изменом нормира, да од 16 владиних представника 6 треба да буду именовани од стране држава ван Европе, ипак и ова измена би била доста у корист европских држава, јер би омогућавала бар мало више изгледа на успех извесном броју држава, које су, према стању како до сада стоји, биле скоро потпуно лишене могућности да уђу једнога дана и оле у Управни Сазет Међународног Биро-а

ада. — Нажалост, и ако тако стоји са овом изменом, и ако је дакле њено усвајање на корист малих држава, и ако је шта више усвојена на конференцији из 1922, год. са већином од “ја тласова присутних представника, ипак она не може још да ступи на снагу, пошто је потребно у смислу чл. 422, Версаљског уговора да ову измену ратификује прво још и све државе које улазе у Савет Друштва Народа, а затим и 3 1 чланова. А ово још ни до данас пије посгигнуто, те се избор нових чланова за управни одбор треба да обави и овога пута по

досадашњој редакцији,“

х

Природно је, да у Управни (Савет Међународног Биро-а Рада буду заступљене на првом месту оне државе, које показују што веће интедесовање за Међународну Организацију Рада. — То у осталом постоји јасно као морална обавеза за све државе, које су потписале Џакт о Друштву Народа, да ће радити на пропагирању и одржавању свих оних његових институција и принципа, које имају за циљ да раде на одржавању и стварању светског мира на бази социалне правде. Али ако ова заинтересованост, нема спора, може да се предпостави унапред код држава индустриски најзначајнијих, она се мора такође да предпостави п код сних држава, које теже ти да буду, или бар показују знаке да то могу и желе да буду, Не интересује Међународни Биро' Рада, управо Међународну Организацију Рада, директно посматрајући да ли ће нпр. 8 час. радно време бити заведено строго узев у земљама индустриски најзначајнијим, колико је много више интересује да ли ће општи услови рада, који се предвиђају у једној од оваквих земаља моћи да се спроведу и реализују и у земљама где треба да се осети све њено благотворно дејство и да се управи сва њена акција на спровођењу њених идеја. Какве користи најзад има од тога Међународна Организација Рада,