Filatelista
ако су под прекрштеним завитком, а ако су затворене, таксираће се или као писма, ако се отправљају поштом за. писма, или као обичне ствари по замени члана 73. Закона о поштама"~) | _ Ове одредбе су толико јасне да ни никакав коментар није потребан. · i | уз АД Пошто је на овај начин рашчишћено. питање наменског карактера новинских .марака од 1 паре (издање 1869.) и 2 паре (издање 1873.), остаје још питање пуштања у промет марака од 2 паре. Како то Дероко наводи у својој књизи, у „Србским новинама" бр. 41 од 21. фебруара 1873. објављено је да ће ове марке бити пуштене у промет на дан 1. јуна 1873. Међутим у истој књизи на страни 30. Дероко питира „Настављање" од 16. фебруара 1873. издато под бројем ОН 342, у коме се каже: „...а пошто ће се ове марке почети да употребљавају тек од.1. Јулија ове год... "одакле се види да постоји разилажење између обавештења у „Српским новинама и података из „Настављења". Склон сам да податак из. „Настављења" прихватим као тачан, и то из више разлога. Из извештаја комисије види се да су марке биле готове тек 14. јуна. 1873., те нису
могле бити пуштене у промет 1. Јуна. Осим тога, Настављењем ОН 342 од 16. фебруара наређено је и штампање „саобраћајних карата“, а како су оне биле нјављене за 1. Јули 1873. (када су и пуштене у промет), логично је очекивати да ствар исто стојии са маркама. Како се он у извештају комисије не спомиње ништа што би могло навести на помисао да је дошло до неког кашњења у изради марака, предпостављам да је у „Србским новинама“ дошло до штам-, парске грешке која се лако може објаснити сличношћу назива месеца, те да су марке од 2 паре стварно пуштене у промет 1. јула 1873.
11