Filatelista
Такса за депешу по свој земљи Србији једнае и то 6 гроша а за сваки 10 речи више што преко 20 прелазе плаћа се још по 3 гроша на пример: депеша од 30 речи 9, од 50 речи 15 а за депешу од 100 речи 30 гроша чаршиски,
НОВЧАНА ТАРИФА У ПОРЕСКОМ И ЧАРШИСКОМ ТЕЧАЈУ
Златне монете:
Дукат цесарски са чарком 28 гр. порески – 60 гр. чарш. Дукат цесарски бушен 2 ну # 59%, „ Дукат нови турски од 100 гроша 54 „ 2" 116 ,„ y* Дукат француски 20 франака 47 ,„ 7 Пени У Дукат руски од 5 рубаља 47 „ Š 101 aa Енглески суверен 59 У би са Аустриски цела круна 81 , 7 172 а Аустриски пола круне 40 „ Ра ВВ ен и
Сребрна монета:
Орлаш талир цели 127. 7" 2 ОВ ин Орлаш талира полутина би 5 Та ош = Дванестјењак цванцика 2 fi Ауе Десетак од 10 крајц. Пе #% 2 А Крсташ бушен TO UA ix 20 aj 00) Франак 272 За 3504, „Ul Рубља читава 95, x 2 0 ИН У
СТАНОВНИЦИ СРБИЈЕ
Срби број њихов 825.783 од ових је чиновника и пензионера 832.
Варошана који се баве занатом и трговином има 38.022, сељака који се баве земљорадњом и сточарством 83.652, свешеника чина монашког 123 а мирског 625. Турака 15.161 од тога броја турских војника 6.370 а регрута војника 1.836. Страни држављана има 900 а цигана 6.074 Свега живећих у Србији 879.286.
AEROFILATELIJA KOD NAS
U časopisu »Filatelista«, pojavljivali su se napisi o jugoslovenskoj aerofilateliji, kao i u nekim stranim časopisima, ali se nikada nisam u potpunosti slagao sa nekim delovima obrada. Čekao sam da na tu temu krene diskusija i da ukažem na neka moja gledišta, jer je u pitanju i važnost i ugled naše aerofilatelije i propagande našeg vazdušnog saobraćaja. Napis Politikinog saradnika D. Petrovića, ma koliko bio nevešt i delimičan, doprineo je da se i ova grana jugoslovenske filatelije počne osvetljavati. Nažalost usledila je zvanična ispravka i dopuna Odeljenja za informacije sistema za vazdušni saobraćaj JAT objavljena u »Politici« 4. II. Nju bi čitalac već morao da primi kao stručno, ako ne i zvanično tumačenje, da i u njoj nije nastao niz netačnih i nepotpunih informacija. Naime, {jugoslovenska aerofilaterilaja počinje prvim letom 15. IV 1923. godine Beograd-Venecija, dakle ravno pre 50 godina. Iste
11