Filatelista
сом Београд — Обреновац — Ша-
бац — Зворник — Бајина Башта — Хумац — Прибој — Пријепоље — Бијело Поље — Колашин — Титоград — Бар. Та варијанта није усвојена, јер је дужа од „Лимске“ за 105 км.
Привредни Савет Југославије је 1951. године прихватио „Лимску' варијанту трасом Београд — Ресник — Лајковац — Ваљево Пожета — Титоград — Бар. 1952. године почели су први радови на траси, а 1955. год. дошло је до застоја и касније до обустављања радова (осим на деоници Ресник — Вреоци и Титоград Бар), да би 1968. године били интензивирани и пруга била пуштена у редован саобраћај са новим редом вожње 30. 5. 1976. го-
50, 5.1976. Титово ·
Ф %.
S KOM
дине. Свечано пуштање је извршено када је плави воз са првим грађанином наше земље, другом Титом прошао од Београда до Бара, 28. 5. 1976. године.
Прослави завршетка тако великог дела дали су свој допринос и филателисти железничари, чланови друштва ФД. „Железничар' из Београда, уз помоћ Одбора sa прославу пуштања пруге при ЖТ Београд. Поводом завршетка деоница и целе пруге издате су пригодне коверте, дописнице и жигови. У исто време ЗЈПТТ издала је пригодне марке и коверат, па је и тако овековечена пруга Београд Бар, а сакупљачи на тему железнице и саобраћај обогатили своје збирке.
Заједница ЈПТТ као што је наведено, издала је 12. 5. 1976. тодине у оквиру "програма за 1976. годину, 2 марке поводом пу-
штања у саобраћај пруге Београд — Бар: од 3,20 и 8,00 диннара. Марке приказују два моста са силуетом електролокомотиве и вагона. При одобравању мотива, аутор није водио рачуна о избору од 234 моста, колико има на целој траси, већ је правио неку комбинацију тако да по мало личе на мостове у Солкану (Словенија) и код Книна (Личка пруга) Аутори Карт-максимум су одабирали марке које су, бар приближно, сличне мостовима на магистрали и одлучили да марка од 3,20 динара има сличности са вијадуктом преко реке Јабланице, на излазу из тунела „Голеш", а она од 8,00 динара са бетонским мостом на реци Градац
између железничке станице Ваљево и Ластра. Карте су штампане у црвено-цигластој, односно небо-плавој боји. На ФДЦ (при-