Filatelista
Једноставност и атрактивност обезбедили су велико интересовање филателиста за овај пригодан коверат
У пракси се ови елементи често компонују а да се не води довољно рачуна о општем изгледу пригодног коверта — о томе, какав је однос цртежа и текста на адресној страни, какав је однос графички решеног простора и белине на адресној страни, какав је пригодни жиг конвенционалан, или је по свом решењу оригиналан, без сувишних детаља — јасно отиснут). Простор за адресирање мора се оставити у стандардној величини, ако предпоставимо да тај коверат може и диа „путује“, чиме би, уверени смо, на најбољи начин извршио своју функцију. Ово покреће и питање франкатуре коју издавач ставља на коверат. Често су то енормно ниске вргдности, које су иначе предвиђене за дофранкиравање пошиљки у редовном саобраћају. Узмемо ли да временом постаје занимљив и податак о кретању тарифа у поштанском саобраћају, те да и то обогаћује садржај коверта, разумљиво је, да је препоручљиво давати на ковертима важеће франкатуре у унутрашњем саобраћају, уколико је то могуће, чиме ћемо обезбедити да наши коверти заита одражавају време када су емитовани.
| „285.1978 " ВвЕлое
Пример успелог решења пригодног жига
17