Filatelista

6 PUKADIN DIMITRIJEVIĆ

Mreža radio-telegrafije se brzo širila, tako da je za kratko vreme uspostavljena i održavana lokalna veza ı veza između štabova u divizijama i višim vojnim formacijama.

Fotografska sekcija

Na Solunskom frontu, Srpska Avijatika je osnovala Jedno fotografsko odeljenje. Uz pomoć ljudstva iz francuskog odeljenja osposobljen je dovoljan broj fotografa ı crtača početkom 1917. godine koji su kasnije sačinjavali okosnicu fotografske sekcije. Ljudstvo fotografske sekcije Je uspešno ı bez prekida vršilo snimanje nepijateljskih položaja iz aviona srpskih eskadrila.

Vrsta aviona ı naoružanje u francusko-srpskim eskadrilama

U toku 1916. godine, u francusko-srpskim eskadrilama korišćeni su avioni: eskadrila N-87 avion-lovac Nieuport XIC! "BEBE" - jednosed koji je u svom naoružanju imao Jedan sinhronizovan mitraljez. Snaga motora ovog aparata bila je 59 KW, a maksimalna brzina 152 km/čas, domet 4.500 km. U leto 1916. godine u sastav ove eskadrile ušao Je avion дгиве сепегасје Меиром ХХГ С! Томас Jednosed; od naoružanja posedovao je standardni mitraljez Zewis. Ovaj aparat imao је isti motor, brzinu ı domet kao njegov prethodnik. Korišćen Je i u 1917. godini u eskadrili N-387, a bio je ı okosnica "Njeporskog odeljenja" Srpske Avijatike. Avion treće generacije Nieuport XA7P C1 kao lovac Jednosed korišćen je od 1917. godine do proboja Solunskog fronta u sastavu jedinice N-523. Snaga njegovog motora bila Je && KW, maksimalna brzina 176 km/čas i domet 6.900 kilometara.

U Prvoj згрзкој езкафт и био је озат аутопа Пра Меироп ХХТУ СТ.

Foisen Je Jedna od retkih vrsta aviona koji Je korišćen za sve vreme rata i to kao bombarder Jednosed naoružan Jednim mitraljezom (marke Lewis) kao i sa 60 kilograma bombi, a jedna varijanta ovog aviona bila Je opremljena ı topovima od 37 ı 47 mm. Korišćen Je u francusko-srpskoj eskadrili V-84 i eskadrili V-384.

Маитсе Каттап МЕ-7 jedan od najpoznatijih aviona istoimenog konstruktora. Služio Je za obuku pilota; na njemu se obučavao za letenje i veliki broj srpskih pilota.

Verzija MF-11 predstavljao Je avion dvosed-izviđač koji je u svom naoružanju imao mitraljez ı tovar od 80 kg bombi. Snaga motora iznosila je 89 KW, maksimalna brzina 118 km/čas ı domet 4.000 kilometara. Verzija aviona M/F-77 815 imala Je pojačan motor ı veću brzinu letenja. Ovi tipovi aviona su tokom 1916. godine korišćeni u francusko-srpskim eskadrilama MF-82, ME-98 i MF-99.