Filatelista
Prenos poštanskih pošiljki bez marke i žiga 61 ___________________________________________. saobraćali izmedju San Franciska i Honolulua. Uručenjem brodskih tovarnih listova pre dolaska broda u luku, značajno su smanjili vreme i troškove transporta. Od 1975. godine razvijaju mrežu transporta i u Evropi. U svrhu kontrole, odnosno praćenja protoka svojih pošiljki, DHL koristi "tracking & tracing" sistem, uz primenu bar koda na tovarnom listu. Umesto marke i žiga, bilo kakvih drugih nalepnica, definitivno se inauguriše sofisticirani tovarni list.
Tovarni list je pravni i finansijski dokument, a filatelistički gledano surogat za ono što je u filateliji najzanimljivije. Pravni – jer to je ugovor po pristupu i uvek ga pošiljalac svojeručno potpisuje. Kao pečat na pretfilatelističkom pismu. Finansijski, jer je potvrda o sadržini i vrednosti pošiljke (za koju DHL odgovara do visine vrednosti od 100 USD), kao i o plaćenoj tarifi za ugovoreni prenos. Najzad, on je i transportni dokumenat, jer su tu adrese pošiljaoca i primaoca, klauzule o osiguranju, utvrdjena maršruta prenosa i drugo. Sve je to skoro isto kao na kambijaturama, karakterističnim za vojnu prepisku graničara iz predfilatelističkog perioda, samo što tada nije bilo bar koda!
DHL Worldwide Express svake godine isporuči blizu 200 miliona pošiljaka na preko 30.000 destinacija u 228 zemalja širom sveta. Godišnji obrt DHL u celom svetu je 6,5 milijardi USD. Odskora, nemačka pošta je postala vlasnik 51% akcija DHL kompanije.
Javno preduzeće PTT saobraćaja "Srbija" i DHL Worldwide Express od 8. 10. 1999. godine, kada je potpisan ugovor, zajednički nastupaju na svetskom tržištu express usluga. Sličan ugovor o saradnji DHL ima od maja 2001. godine i sa Poštom Crne Gore, gde se usluga nudi u 15 gradova ove Republike. Na teritoriji Srbije, pošiljke za DHL – PTT Srbije zajednički prenos, mogu se predati u 56 gradova.
Srbijafila XII: Izložak u Otvorenoj klasi eksperiment i osveženje