Filatelista
На некадашњем плавном терену с београдске стране изграђени су водени шанчеви. То су јаркови (бгабет) који воде на Дунав од Београдске (Мада ћгаћ5 Тћог) и Контумацке капије (Соптита: 2 Тћог). У троугластим површинама између ових јаркова направљена су пространа стоваришта за дрва и војна вежбалишта. У варош се и даље улазило кроз капије којих је на дунавској страније било шест, на београдској две, на бежанијској једна и на петроварадинској четири.
На основу плана на слици 5 долазимо до детаљнијих објашњења топографских појмова. У недостатку друге грађе као компаративни материјал у овом истраживању користио сам репродукције две гравире, од којих је друга из 1859. године. Овај "реконструктивни" поступак послужио ми је у покушају прецизнијег утврђивања локације извидничке страже (Амо-Реацеђ и коњичке страже (Вебег-Ргаџеђ.
Према овој реконструкцији, станица извидничке страже била је удаљена од Магистрата не више од једне "поште" (око 7 км). Писма су пошиљана по куририма. Друго запажање је веома "исписан рукопис" на немачком језику и завидна службена форма писма, што указује да се радило о уређеној војној служби.
Слика 4. Извидничка стража (Ам5о-Р!аџећ) са аустријском заставом на јарболу. У првом плану: плавни терен на југоистоку ка Сави и југозападно према равници.