Godišnjica Nikole Čupića

ПРИЛОШДЦИ 221

о —— о ~ -– = — - - – -—_=__— = -

= ЕШ ШРЕК С =

г. 1652, да у Милешеви почивају моћи св. Саве, кад су моћи те спаљене биле године 1594. иди како. учена и меродавна господа београдска хоће г. 1592:

И онај ђакон и даскал Атанасије који је у Русији нешто писао о србској земљи и о запустјенији те земље на крају ХУП века веди да у Милешеви леже „моши сватахљ двухђ короден сербскихђљ Владислава и Давида. (в. Старинар У. 44. и Спом. У. Срп. Кр. Академије стр. 29.) _

Но доста о моћима тога светога Давида, кога су у свету звали Дмитар жупан и који је био син ведикога кнеза Вукана (који се сам и кога је и папа римски „краљем дукљанским и далматским“ називао) а унук св. Симеуна Немање.

И само још једно питање. Да знам не би питао, али кад не знам морам да ставим питање:

Да није црева, коју је Дмитар жупан, наречени у калуђерству Давид, на Лиму саздао, она црква Давидовица, коју је први.поменуо Рус ХилФердинг у Сборнику: Босна, Герцеговина и Старал Сербла. С. Петербург 1859. стр. 314.'

И још нешто. Да ли има где „изображеније“ тога св. Давида! Филарет, Архиепископ Черниговски у „Сватне гожннх Олаванђ“ ЏП. 114 важе да има и то у рилском манастиру у Бугарској. Исгина, да је ту изображен св. Давид, ади тај Давид није овај наш Давид негдашњи жупан Дмитар већ „св. Давид царђ болгарскти,“