Godišnjica Nikole Čupića

244 БЕЛЕШКЕ И БРЛЕШЧИЦЕ

народа. Под насловом Геџа, а у том звачењу, излазио је и једап подитички шаљиви лист, и ов је можда највише пронео то значење ове речи кроз парод и однео га чак и у она места, где се пре добро знало шта та реч значи. Свакојако је аналогија и овде имала посла. Они, који су први дали овој речи ово ново значење, јамачно су то учинили према речи геја (гедЕ), држећи да је геја и геџа једно исто. —

Дође гост, па разори пост. Да је ова нар. пословица књижевнога порекла опомање нас као и сам Вук, који уз њу бележи: „особито (њу) говоре калуђери.“ Ади у данашњем књижевном језику гдагол разорити не употребљује се у овом смислу. Тако ми се чини, да ће први и најстарији пзвор овој пословици бити у типику карејском Св. Саве, гле се вели: да за време поста аште СлОууНтЋ се

емоу мовнмомоу пришњстењне на оуташенне ти,

рахарметк се постћ. —

Китије Св. Петра Коришког ко је писао. Да цу било име Теодосије и да је био калуђер орски, знамо из самога житија (Гласник 39 )). Да је тога Теодосија на писање тога жиокренуо неки Григорије, п то знамо отуда ле ХУП. 27). Али то је све. Ст. Новаковић о је (Зеагте ХТ. 162), да би се „могло узети уурно,“ да је „и легенду и службу св. Петру ком“ писао онај Теодосије, који је прерадносв. Саве од Доментијана; а о овом Теодосију је ла „припада средини вијека ХГУ., врецарства Душанова.“ Главни раздози су му , тврђења били: а. што је писац овога жи-