Godišnjica Nikole Čupića
о 22
МОЈЕ СТУПАЊЕ У БОГОСЛОВИЈУ
Митрополит, лица задовољна и погледа блага, рече:
— Добро, добро! Иди на место !
После свих испита читале су се класификације из евих предмета. И то се читало пред Митрополитом. Ове садашње школске белешке за успехе: | 2845, увео је у наше школе Платом Симеоновић тек године 1853", а до тога доба ђаци су, по напредовању у наукама, разређивани овако:
Прво су одабирани најбољи, колико их има. Они су се звали превастодни: први, други, трећи, четврти, и тТ. д.
да њима су долазили мање добри, који су се звали шрве класе: први, други, трећи, четврти, и тако редом до најслабијих.
Иза тих долазили су слаби, који су били друге класе.
Ови су морали понављати своје испите, а треће класе који су, понављали су разред.
После испита првога течаја, у првом разреду, ја сам био класификован из Словенске Граматике као тревастодни први сам; из Опште Историје, Земљописа и Рачунице — превастодни први са још једним другом евојим; а из Катихизиса и Библиске Историје — | превастодни први са још два друга своја !
На тај начин, ја сам, у једном предмету, имао сам трво место превастодства, а у две групе предмета делио сам га са три своја друга. И то је било само тога првога течаја у разреду првом.
Доцније, место трвога трвастодства није нико са мном делио до краја школовања.
' Зборник Закона и Уредаба, УП, стр. 93. ГОДИШЊИЦА ХУ.
со