Istočnik

Стр. 278

источник

Бр. 18

хизирајући савјесно, најлакше ћеш управити паству своју к чистоти душевној. Ту јој се буди савјест; ту стече она осјетљивост с једне стране према врлинама, а с друге стране према пороку — ту она најбо.ље сазна за Бога и за ВБегову очинску љубав и мидост му неизмјерну! А ко би смио тврдити, да тако упућивано стадо не ће увијек тежити храму Господњем!" Но није доста ако се само бринемо око катихетичке наставе у школи, колико је тек така настава потребна ваншколској одраслијој младежи, која живи у најопаснијем добу људског жнвота. Ево шта каже премудри С о л о м у н : „Т роје ми је чудно и четврто не разумијем: п у т орлов у небо, пут змијин по стијени, п ут лађин посред мора и пут човјечији у младости." Баш за то треба младеж нашу утврдити у вјери и ударити темељ моралу у срцу шезином, док још није годинама сасвим, отврднуло. А да нам дјело боље пође за руком, сјетимо се ријечи цара Н иколе I.: ,,Закон божији не може се упоредити с науком, срце а не ум треба да га изучава. Да се приме и усвоје небеске истине, треба предавач, да прије с в е г а разгрије с р ц е м л а д е ж и. (Свршиће ее.)

Прилике јудејског народа у Јудеји око 26. г. Појава св, Јована Ирститеља. Из дјела П. Дидона: Исус Христос. (Наставак.) Уз пркос ропства и бродолома, који је њихова независност претрпила, имађаху Јудеји, како они у Јудеји, тако и они у насеобинама под поганицима, неку врсту своје управе. Највиши углед вјерски и народносни уједно, у рукама је удружеша од 71 члана. Јудејско предање радо води оснуће овога удружења у Мојсијево доба, и позива се на закон, 1 ) да му да освећено обиљежје. У ствари узевши, санхедрин или високо вијеће, нема ништа заједничко са најстаријима, о којима говори Мојсије. Ови пошљедњи нијесу ништа друго, до народни заступници.; они се савјетују, кад по народ наступе тешки, црни дани, али немају над њим никакве власти. И не треба мијешати овај санхедрин са „великом скупштином", која би Јездром установљена. Много прије бијаше она друштво књижевника, које имађаше задаћу ријешавати чисто вјерска питања. Први санхедрин појављује се тек у средини трећег вијека пред Христом под Антијохом Еиифаном. Јосиф га назива „уероиаЕа" 2 ). Ово ') IV. Мојс. 11, 16. 2 ) АПИсји. 12, 3.