Istočnik

г.р. 24 ИСТОЧПИК Стр. 557

слова рељевског Симу Петровића за ђакона, а 18 нов. у БањалЈЦИ за пресвитера. Исти је ностављен за адмннистратора парохије у Ђрестову, у протопресвитерату Тешањском. Затпм је Његово Високопреосвештенство Господин Митрополит Евгепије благоизвољео рукоположити у Б -ЈЉалуци дана 18. и 21. нов. т. г. свршеног богослова рељевског Јову Марјановића за ђакона односно пресвитера, а истоме је у администрацију повјерена парохија Глиница, у протопресвитерату Бихаћком. Нремјештења. Јереј Милан Радукић администратор парохије у Смољани (протопресвит. Бос. Петровачки) премјештен је 18/31. авгусга 1901.'за админисгратора парохије Бос. Свпњарске у протоиресвитерату Прњаворском. — Јереј Ђорђе Ј. Поповић администр. парохије Кокори (протопресв. Прњаворски) премјештен је 9 /22. августа 1901. за администратора парохије Ђошковићи у протопресвитерату Бањалучком. Јереј Михаило Васић администратор парохије у Мари.ни (протопресвитерата Приједорског) премјештен је 28. септ. (11. окт.) 1901. за пароха у Добој (протопресвитерат Тешањски). — Јереј Петар Ђ о р ђевић, администратор парохије Лепенице, протострезвитерата Прњаворског/, премјешген је 1/14. навембра 1901. за администратора парохије Ножичко-Мартиначке у истом протопресвитерату. НЕЗВАНПЧНО. Душа и бесмртност. — Александар Жнвановић [Оспјек.] - 1 (Свршетак.) У психичком погледу таксфе су све потребе жинотињске задовољене на земљи. Нема ни једног нагопа у животиње, који се не би у њену животу задовољавао. Она своју свј ху постиже у том погледу, јер она сво! живот на земљи изживи. Замислимо, да је животиња бесмртна, каквим би животом живјела у вјечности ? Пошто у ње нема интелектуалног развитка и постизавања неке внше сврхе, то би њен живот био празан, понављање земаљскога. Остаје нам да још примијенимо на душу животињску метафизички доказ. Овај смо доказ оставили на пошљедње мјеето, јер он највише говори у прилог бесмртности животињске душе. Ако са икојег разлога, то би једино на основу метафизичког доказа могло бити уопће говора о животињској бесмртности. Ради тога и јесте мишљење подијељено, јер има људи од науке, који приписују и животињској душн бесмртност. Материјализам удара проти бесмртности човјечије душе баш највише стога, што сматра животињску душу по њеном бићу истом, као и човјечију. Човјечија душа јесте супстанција. Докаже ли се, да је и животињска и биљна душа супстанција, то се онда и њима мора признати