Istočnik

6р. 1. и 2.

ИСТОЧНИК

Отр. 19.

нам св. Писмо у лицу Јестире. Бјеше то права сирота из кољена Венијаминова, налазећи се на бризи свога стрица, побожнога Мардохеја. Она је обратила на себе благонаклону пажњу једног персијског цара и удостојила се части да буде супругом његовом. Неочекивано узвишење биједне сироте бјеше доброчинство Божје, не толигсо за н>у лично, колико, као што се касније показало, за њезине једновјерце Стриц Јестирин, Мардохеј изазвао је проти себи првог персијскога великаша Амана тијем, што није хтио, по примјеру других, прекљањати кољена пред њим. Осветљиви доглавник наумио је казнити не само Мардохеја, већ истребити све његове једномишљенике, који живјеше у држави персијскога цара, и добивши пуномоћ од цара, већ је разаслао свуда указ. да се побију Јудеји у одређен дан и час. На срећу пожали се Јестира, по упутсву свога стрица, благовремено свому супругу на ту злобу Аманову и својии заступством спасла је Јудеје од пропасти. Цар се разгњевио на Амана и заповиједио је, да се објеси на она иста вјешала, које је он спремио за Мардохеја, а свима Јудејима, којима је грозило истребљење, дата је дозвола да казне своје непријатеље, који нестрпљиво очекиваху њихову погибију. Дан, кад су Јудеји извршили освету над својим непријатељима, одредише, да се сваке године светкује код њих под именом „Пурим". У руској историји има један примјер, који је налик на судбу Јестирину. Наталија Кмриловна Норишкина бјеше права сирота; живљаше у кући сродника свога бољара Матвјејева. Цар Алексије Михајловић одликоваше Матвјејева особитом љубављу, посјећујући не једном његов дом и скренуо је пажњу своју на сироту. Он је прозрео њезине врлине и обудовивши, изабра је за супругу, и из тога брака родио се Петар Велики. Са именом величанственог храма Соломонова спојено је име вјештака, којему је његова величанственост много обвезапа. Сви важнији вјештачки радови, који служише украсом храма с поља и изнутра обављени су тим вјештаком. Име му је — Хирам; он бјеше сирота, син удовице из кољенп Нефталимова, и живљаше у предјелу тирском (3. цар. гл. 7.) Коме нијесу позната два велика градитеља другога храма Вожјега, благодатне цркве Христове, који је својиц трудом и животом прославише, — коме нијесу иознати васељенски светитељ Јован Златоусти и повопрослаљени светитељ руске цркве Тихон Задонски? Обојица остадоше у младосги без оца и остадоше на рукама матера скојих. Господ сачува младога Јовапа од слабости свјетскога живота, којима је био окружен, као син и пашљеднпк богатога оца, који је за-