Istočnik

Бр. 19.

источник

Стр. 457

Присцили и можда, по Краусу 1 ), у 8. Сгеппаго с1е Роуеп у Напуљу. У афричкој су цркви иећ у вријеме Тертулијаиово постојале чаше са гравираним ликом доброга пастира 2 ). Оличне је слике видјео и Јевсевије у источној цркви. Како се радо кичица и длијето вјештака хришћанског занимало овим драгим ликом види се из тога, што је „изме^у 455 разноврсних Хрисгових слика, сачувано 105 слика доброга пастира" 3 ). Слике се те валазе на свима скоро врстама споменика хришћанске вјештине, на надгробним плочама, саркофазима, металним и стакленим сасудима, ламнама, прстењу, на зидовима катакомби, епнтафијама, барељефима, медаљонима, античким гемама и разном другом гравираном камењу. Ради бољега прегледа разредићемо их у три групе. У ирвој ћемо групи изнијети важније споменике, које приказују доброга пастира, како је нагаао изгубљену овцу, па је носи на својим плећима. У другој ћемо летимично прегледати интересније споменике, који садрже идеју о бескрајној љубави Исуса Христа према људима. У треКој рруии најзад, споменућемо неколике споменике те врсте, у којима се огледа цјелокупна скоро старозавјетна црква као прототип искупљена у Исусу Христу. (Свршиће ое). —I 4Из тумачења св. Писма. Чудо ка гадаринској обали галилејског мора. (Мат. VIII. 28—34; Марко V. 1—20; Лука VIII. 26-39.) — К. Силвченковт,. — Превео Александар Живановић. (Осијек.) (Наставак.ј * Такав је унутрашњи смисао оних догађаја, који се десили, кад је дошао Господ на гадаринску обалу. И ако су они несумњиво историјског карактера. без сумње имају и символички карактер — и у том су смислу још знаменитији. Најнепојмљивије дјело Господње — дозвола дусима нечистим, да потопе крд свиња у мору, и ако нам се чини непојмљивим, ипак се одликује дубоким, знаменитим, символичким карактером — уколико је оно тражило од Гадаринаца баш оно, што најприје прегледају људи

') Оевсћ <1. сћпв11. Кип8(, I. 101.

2 ) 1 је риДЈсШа, с. VII. и X. СЈ. Христофор ^Ћ, ор. сН. стр. 152.

3 ) Кеа1-Епс. II. 589.