Istočnik

Вр. 19, и 20.

источник

Стр. 303

Кондак или сједалан. По 6. пјесми канона опет малк јектенија: плки плки... ВоЗГ/1ЛГТ1 : X М КО 6(11 цдр-к лпри... Кондак и икос. По 8. пјесми канона: БогородицУ н л1»1Т(рк [к^тд... 5 ) Вмичит-к д^шд жоА Гогподл... Чктн^нш&о ^[р&кГ/Иг. . По 9. пјесми канона: Д ојтонно ејтћ,.. 0 ) Јектенија мала: Плки плкн... возгллск: 1лкш та ^кд/1атт> к[/л 1нлм нчпснма.;. Овјетилан или ексапостилар.') На Цвијети аоји ««: »1<|кнш»иа шточкицн! азднм ..« гл 4. Ако у еедмичнв д.чнв великога аоата аадне пелики свети онда ее аоји: »Отк*рз8 оугтл ■ ИОА...« Од Ускреа до оданија његовог поји се катач»оија: »6огкр ((Ш1А д(Нк.. < глас 1. У сриједу .ареиоловљења и шено оданијв аоји ее: »/Иор* шг8 (ТИЛ к еги...« гл 8. У 6. Недјељу ио Ускреу и на оданије Уекрса аоји се епЈСовсаа кагавасија: гл. 5. »Спл[ИТ1лго Бог&..« Овл се катавасија аоји и у иоаразнству спаеовском. На Спасовдаа и његово оданије, у 7. Недјељу по Уокреу, на Духовз у аоараанству и на оданије духовско поји се духовека катавасија: »Божиткжнкш-н покрокгнт....« гл. 4. У НедЈе .Бу евих еветих аа до 1. августа аоји се опет »отк;рз& оустл /иоа. .« (»тлаик* гл. 19. и посљвд. ових дана). ■') Овај вовглас говори евепгтеник стојећи пред св трпевом и кидеКи је Затијем св поја владајућим гласом »Вмичдт-ћ д^шл /ИОА...« »Чстн-бншУк* ^(р&УГ.И-к...I односно припјеви арааника са тропарима 9. пјееме кааона. За то вријеме ка^и евештеник цло олтар и храм као и у аочетку јутрења („Типик" гл. 2. и 9 ). »Чкти-бнш&о ЈррИкшг...« иој« ее у све Недјеље иреко цијеле године, у седмичне дане и у пред — и поправнство. Но има дана, када се не поји »Чктн^иш&о«. Таки су дани сви гоеиодски и богородични правници и шихова оданија. Но ако богородични правници и оданија и господских а богородичних прагника падну у Недјељу, овда се поји »Ч ((Тн1 - нш&о.« Затијем се не поји ј, Ч(( Тн^иш^м« у све дане од суботе Лааареве до Томине Недјел.е („Типив" аоељед суботе Лаааревв; посљед. Недјеље аа Томв); не поји се у све Недјеље Педесетнице осим Недјеље св. отаца („Типик" гл. 20.; посљед. Недјеље жена Ми^оносица): не поји се даљ« у ориједу преполовљења и њено од* није; на Нову Годину 1. јануара, на св. Јована 7 јануара, на Три Јерарха 30. јануара („Типик* гл. 20.) 30. августа и 26 децембра. Кад се не поји »Чктн-кнш^к)« 0Н Д а ее поје или припјеви праиника са ирмосом и троаарима 9. пјесме канона, или само ирмос 9. ијесме. Кад ее не аоји на јутрешу »Чктн-бншУв« онда се не говори ни возглас; »БогородицК и лм-прк [К^тд...« У том случају ивештеник први поји прчвничаи припјев а појци други припјев а ирмос (Рук. длн сел. ааст. 1886 20). Припјеви са ирмосом и тропарима 9 пјесме канона аоје се на дач Пасхе и цијеле пасхалне свијетле — седмице; на господске и богородичне праанике и оданија њихова; 1 , 7. и 30 јануара; 30. августа и 26. децембра, ако ови сви правници осим господских и одчнија осим оданија Педесетнице не падну у Недјељу („Типик" гл. 20. и посљед. ових дана). Мјесто »Чктн^ншКм« поји се еамо ирмос 9 пјесме канона од суботе Лавареве до Пасхе, на Цвијети, То.мину Нндјељу, Недјељу Мироносица, раслабљенога, Самарјанци и слијепога ; на Преполовљеше и оданије Преполовљења, понедјељак Духовски и оданије Духова („Типик" посљед. ових дана). Не поји се »Чктн^иш&о« послије 8, пјесме на јутрењу иа умрле, које јутрење ми називамо „парастосом", него се послије »Богороднц^ и /штарк гк^тд...« поји: »Д^(Н и д&шм прлк(днм^1!. ко^кдлат^ та Г ошоди « и ирмос 9 пјесме (Типик гл 14). «) Послије ирмоса 9. пјесме поји се у седмичне дане преко цијеле године »До(Тонно егтк...« ако није празник са бденијем или полијелејем, или ако није пред — и попразнсгво т. ј. када ое не иоји канон Богородици или празника. ') Свјетилан је пјесма, у којој молимо Вога, да аам пошље дневну свЈетлост и да нам иросвјети душу или прослављамо свјетилнике вјерв, ев. угоднике Божје. Свјетилан и ексааоатилар (е^атсоатеХХад == одашиљем.) је једно исто. Симеон Солуцски нааива ексапостилар свјетилном^ Марко Ефоски аак рааликује једно од другога. Ексапостиларом се нааива аато, што је у џрво доба