Istočnik

Стр. 330

И С Т 0 ч н и к

Бр. 21.

Други сједалан 3 ) 1

Гошодч по.тмУн З-иут. Олдкл и нкш-6: Катизма. Сллка н нмн-б: АллнлШа 3-пут. С ,мкл Кож( 3-пут. Јектенија мала. и први тропар на другом сједалну по том припјев: Н спок^/ И са Готодн ксбдп. »рдцш-к .ион /И -ћ... и други тропар. Сл^кл н ннн-к: богородичан. »Ншорочнн« глас 5. (Катизма 17 — 118 псалам) 4 ). Лгг(/1(К1Н гокор-к... са припјевом Блдгомокж-к еш Го (подн... 6 ) Јектенија мала. возг.тиск: 1лкш клдг01л0киса и/ ИА тко[... лд1инк. 1Гп<1кои гласа редовнога. Антифони (Степена) гласа редовнога 6 ). вои /ИГ /иг. Пр,иУдрО (тк. Нрокимен редовнога гласа 3-пут 7 ). Го(ПОд8 ПОИОЛИ/И1А. Го(ПОДИ ПО/ИИЛ^Н. Возгллск. 1дкш 1кат1 €(и БоЖ( НДШТ> .. Л/ИННћ. В( ако ( дм^лн'н ди укдлитг Господд 2-пут. "ј редовнога 15( ако 1 дм^днп \л ^калит-к Господл. Хкллит! Боги ко ксатм \"к еги>. ј гласа И 01 (ПОДОКИТИГА ИЛ/1ТК... Го(ПОДН ПО/ИИлУн 3-пут. 11р[/и8дрО[ТК простн ОусЛМШИ/И-К... /И'Гр'К кгблгк, Н дУ^окн тк0 (.и8. От-к (нлглрж) (к. (КЛГГ !л1л ЧТ[Н[(.

*) За вријеме појања „непорочних" кади свепггеник олгар и цио храм. Ако у Недјељу иадне Богородични празник или свети са бденијем или полијелејем, онда се „непорочна" изостављају и иоји се мјесто њих полијелеј. 6 ) »Лгг(л(К1И (окор-к...« поји се сваке Недјеље, осим Недјеље Томиие, ако у Недјељу не падне Господски празник. Ако пак у Недјељу надне Богородични празник или свеги са бденијем или полијелејем, онда се поји прво полијелеј и величаније празнику, ако га има, и одмах ватијем не појећи »Слпкд и нкпгб« по Ј и се >Лгг(л:к'Гн сокорт!«... (Типик гл. 17). »Лгг (л (кТи сокор...« не изоставља се ни кад се поји Недјељом полијелеј као у Недјељу блуднога сина, Месопусну и Сиропусну, него се онда поји иослијз 136, пс. »Ц д кдкилон(КНХ"К...« Осим недјеља по^и се »Лгг:л(К|'и (ОБОр-к« још у суботу Лазареву и страсну. („Типик" посљедованије ових субота). •) АнтиФОнима — против, ср(л)7Уј глас) називају се стихови, који се поје наиз мјенце на објв пјевнице. Називају се и „ стеиеинма " зато, што је састављач ових антифона Лован Дамаскин узео мисли ив псалама Давидових који се некад нојали на степеницама Соломонова храма а којих има 15 (од 119—1.43). Мисли из првих дванаест псалама изложене су у воскресним антиФонима прва четир гласа. Затијем се понављају у антифонима друга четир гласа, а 132 исалам је посебно нзложен у чегвртом антифону осмога гласа. У овим антифонима се исказује осјећај душе која љуби Господа и која жели, да се освети благодаћу Духа светога. Од свију антиФона највише се поји 1. антиФон 4. гласа »СЗт-к мносги /ИОА. .« О н се поји осим у Недјељу, кад влада 4. глис, још и у све седмичне дане, кад је свети са бденијем или полијелејем па био празник Господски, Богородични ила светога. Осим тога поји се још и Недјељом, кад не влада 4. глас и то онда, ако у Недјељу падне Крстов дан (14. септ ), Божић, Богојављен.е, Нреобргжење, на Цвијети, Недјељу Томину и Духове: Ако други цразницн падну у Недјељу, онда се поје днтифони владајућег гласа (Типик гл 3 и 4, 8. септембра 21. новем.). Антифони , који се поје на литургији не могу се назвати „степенима", јер им садржај није узет из стеиенских псалама ') Прокимен се поји увијек онога еванђеља, које се чита на јутрењу. У недјељне се дане поји прокимен из Октоиха „владајућега" гласа или од Недјеље Мироносица из Тријода. Но ако у Недјељу падне Господски или Богородични празник, онда се прокимен поји 4 гласа. У опће прокимен се по}и онога гласа кога су гласа и антиФони. Кад служи ђакон онда он говори прокимен или у олгару за св. двврима, или на амаону, прела тоие да ли се еванђеље чита у олтару или на амвону.