Jugoslovenski Rotar

није избила на јавност. Полни сношај и венерична оболења међу средњошколском младежи су на дневном реду.

Ученица четвртог разреда, трудна у шестом месецу; она тек. напунила 14 година, — дете у детету, отац 16 година. — У зишим разредима чешћи су случајеви зачећа, те их нећу више помињати, |

Мушко дете, осам година старо, заражено трипером од своје 15 годишње тетке. Родитељима није хтело признати извор заразе. Мени је, када сам отстранио родитеље, у току 5 минута, испричало све. — Венеричне заразе код деце од 3 године до пубертета имамо стално у болници и у амбулантама. Зараза потиче. најчешће од служавки, гувернанти и родитеља.

Једанаест година женско дете — блудница итд. итд.

Таквих примера бих могао ређати дуго и много, а још више. би могао навести неуролог и психијатер о неурозама и психозама деце и одраслих, које потичу услед нерационалног васпитања и живота у сексуалном смислу. Они су читаве књиге исписали о тим. случајевима.

Свакодневне чињенице и статистике показују жалосну чињеницу да сексуални преступи осетно расту у нашем модерном, културном животу... Моралист у овим жалосним чињеницама не види ништа друго него опадање морала.

Али лекару истраживачу намеће се мисао да ова појава у модерном, социјалном и културном свету стоји у вези са већом нервозношћу последње генерације уколико ова даје неуротичне индивидуе, узбуђује сексуалну сферу, гони на сексуалне злоупотребе и код сталне пожуде, а потиснуте полне способности води первезним поступцима.

По Фрајду, основни нагон свих нагона, сексуални, не слаже се са културом, и зато га култура потискује. Али отуда и страдање: све неурозе произлазе из тог потискивања и незадовољавања нагона.

Адлер је детронисао ерос из средишта целе науке о психогеном пореклу неуроза. На место epoca он поставља тежњу за Mob — махтштбебел. која је у сваком детету урођена. Али, ко потискује жељу за моћи (егоизам и хипериндивидуализам), ствара опет неурозу.

Знање и здравље су најбољи психоаналитичари. „Комплекси" се не јављају онде где је тело чврсто а памет бистра.

Зато се ја овде нећу даље освртати на психоанализу нити на разне научне теорије о овом питању, већ ћу само да изнесем практичне примере и предлоге који би се могли искористити за сексуална обавештавања деце. Разуме се, да они почивају на научној бази и да подлежу критици садашње науке.

Како је обавештење одрасле младежи у јавним предавањима данас већ признато и у пракси се спроводи, неће ни то бити моја тема. Тим предавањима је сврха да сачува већ полно зрелу младеж од венеричних болести, полних настраности и опасности од проститутки. То су мере са којима се нећу овде задржавати,

Ја ћу покушати изнети: како треба деци од првог почетка то

11