Južna Stara Srbija : istorijska, etnografska i politička istraživanja. Knj. 1, Kumanovska oblast : (sa dvadeset i tri slike u tekstu i jednom etnografskom kartom)

Карара ти

~ Jlyna половип БЕОГРАД

знкат GeloviĆ 4 485 BEOGRAD

торичину наћићемо остатака још шест старих цркава) посвећена Светох Ђорђу и, судећи по живопису и осталим знацима, који се и данашњи дан у њима находе а које ћемо доцније истаћи обе су, постале, у опште, у истом времену, у МУ или ХУ веку, премда, се помени које горе исписасмо односе на цркву односно манастир у Старом Нагоричину.

Толико се сна из писаних споменика а народна предања казују нешто више од тога.

По народном предању ова је црква била манастир. То се види и из мало пре саопштених записа у цркви (где се спомињу игумани Амдон пи Венимит); у карловачком родослову налазимо између „мета нгуменомњ срвбекимњ“ и место „ти. нлгорукмл“, то јест нагорички игуман.

(0 друге стране, да ли је била ова црква манастирска, да ли је овде постојао поред цркве и манастир, не може се тачно одредити и по томе што се у АЕ Данила који је извор прве руке, нити по осталим родословима сем карловачког, не види то јасно, премда се у самога АЕ Данила и у родословима спомињу само као пркве баш оне које су биле и које су сада манастири као: Грачаница, Лесновски манастир, Трескавац и други.

У народном предању очувано је да је овај манастир имао велико имање па кад је запустио Турци су имање разграбили. Како је ово село све било манастир имање је његово било по другим околним атарима те с тога ни туреких чифлика у овом селу није било.

Црква у Младом Нагоричину. Ни у једном више месту у овој области нема толико старих цркава као у овом Кад је пре два столећа овуда прошао Јеротије Рачанин ово се место, због четрдесет цркава M звало турски Крк-клисе (доидосмо на 12 конакљ у Кошуне, надомак 40 цркви; и сад то турски зову Јрркклисе .. .“ Наћт је забележио да је у овом месту раније било девет цркава од којих је у време његова путовања још једна постојала — „Плезе wtadt hatte

28%