Kult rada

80

Култ Рада

осећање одговорности које је суштина демократије, како у националном тако и у интернационалном смислу, и добија израза у свима приликама личног и јавног живота. До сада су људи радили зато што су морали; социално васпитање им показује зашто раде и чини да та нужност постане слободна воља.

Коме се обраћа пропаганда социалног васпитања? Као сам идеал, и делатност мора бити друштвена. Сви слојеви су позвани да сарађују на развијању културе у једној земљи у којој све има да се диже, на целој шнрини народнога тела. Начин живота сељака и варошанина, личнн однос међу грађанима, виснна духовног и моралног садржаја сваког поједннаца, каквоћа научног и уметничког стварања у земљи, све су то питања од општег значаја и тичу се подједнако свих друштвеннх редова.

Али ми се не заносимо веровањем да је могућно радити са целим светом у једном смислу и да ће сви примити нашу истину са истом готовошћу. Свака идеја има своје приврженике и своје протнвнике, сваки културни напредак има нажалост још и данас, своје мученике и своје тиране. Ми смо спремни на акцију која је у исти мах и борба. Сукобићемо се са заблудама свих, са интересима мањине, са поквареношћу неваљалих.

Ми се обраћамо свима добрим вољама. Алн знамо да ће наш рад и наше идеје наћи нарочито много присталица у извесним редовима нашега друштва: код радника у вароши и на селу, код жена скоро свих класа и код омладине.

Радничка класа је „најкрупније парче Устава”, и у будуће се сва питања морају решавати с обзиром на њене потребе. То је најактивнијн део друш-