Moj život i rad

Мислио сам већ, не говорећи много о томе, пошто је идеја била одвећ нова, да је требало постићи да се праве тако прости и јевтини делови како се нико не би имао бојати скупих оправки руком.

Јевтини резервни делови. Делови ху-могли бити, по мом мишљењу. фабриковани тако јевтиио да је човек имао више рачуна купити нове него поправити старе. Требало их је моћи купити у дућану као ексере или браве. За то, било је нужно да ти делови буду строго истоветни, а не да свака фабрика производи друкчије и различито за сваки модел и за сваку сезону. Сматрао сам исто тако за дужност да, |утврђујући моје планове, израдим један тако прост.дип кола да нико не може да не разуме његову конструкцију. Простота конструкције имадве последице чији домашај је универсалан. Кад је један артикал прост и лак за фабриковање, продаје се јевтино и према томе у великом броју. Израдио сам свега осам модела, пре модела Т.. То су били модели А, Б, Ц, Ф, Н, Р, С и К. Мој модел Т нема тако рећи ни једне особине која се не налази у неком од ранијих модела. Сваки делић је издржао савршен оглед праксе. Није могло бити речи о томе да ли ће тај модел успети. Морао је успети, пошто није био резултат једног дана. Тај модел је садржавао у себи све особине које сам намеравао дати своме јединствекоммоделу, осим материје коју сам најзад набавио. Дали смо га у рад за сезону 1908. и 1909. Друштво је постојало већ пет година. |

45