Narodna milicija
0 – (их = ОДГОВОРИ
Како треба тумачити изразе »овледа« и »повреда«, приликом одређивања пепзије припадницима Народне милиције, а према члану 72 Закона о Народној милицијиг — капетан, Драго Ожеговић — Београд.
Према судској медицини и правној теорији телесна псвреда састоји се у оштећивању у ма ком виду човечијег организма или проузроковању неког телесног или душевног оболења. Озледа уопште, јесте подврста телесне повреде и то механичке природе, која је произведена разним врстама или једном извесном врстом механичких оруђа, било тупим или оштрим, хладним или ватреним. Сем тога озледе могу бити причињене и ргругим повредним средствима на пример хемиским итд. Пошто се у народу не прави разлика између повреде и озледе, већ се у неким народним републикама употребљавају оба израза или само један, а и по судској медицини на конкретним примерима, не би се могла тако јасно учинити (повући) разлика између повреде и озледе, за то су и у Закону о Народној милицији употребљена оба израза. За разлику од оболења, која наступају као природна последица трошења организма, повреда и озледа означавају оштећења људског организма, која су изазвана неким другим узроком. Ти узроци могу бити разни. Приликом вршења службе припадник Народне милиције може пасти и при паду сломити ребра, услед чега могу наступити разне компликације и оболења тела (као грудно оболење), која га чине неспособним за даљу службу. Да ли ће се то по медицинској науци сматрати повредом и то одређеном врстом телесне повреде, или озледом као подврстом телесних повреда, није одлучујуће да ли ће припадник Народне милиције по чл. 72 Закона о Народној милицији добити пензију или не, већ је одлучујуће да је припадник Народне милиције постао неспособан за даљу службу у Народној милицији због озледа или повреда задобивених без своје кривице на службеном послу или поводом таквог посла.
Стога да не би било сумње, коју би могли изазвати изрази »повреда или озледа«, који се употребљавају у науци, нарочито приликом издавања уверења по чл. 6 Уредбе о инвалидима Народне милиције, употребљена су у Закону о Народној милицији оба ова израза.
*
Какав је поступак у случају, кад је у судару моторних возила причињена мања или већа штета, а какав је приликом судара, кад је неко лице лакше или теже повређено или је на месту
остало мртвог __ Драго Пејовић, милиционар — Београд.
1 Ако би моторним возилом била причињена мања штета, а возачи су се споразумели у погледу накнаде штете, припадник Народне милиције у колико постоји прекршај прописа изратих ради Сезбедности јавног саобраћаја, поднеће реферат противу одговорног возача. У случају, да не дође до споразума између возача, припадник Народне милиције ће на лицу места направити кратак увиђај са скицом места судара, именима очевидаца са тачном адресом њиховог пребивалишта и о томе поднети реферат ради даљег поступка. | |
Ако би у случају судара била причињена већа штета припадник Народне милиције ће одмах блокирати место судара ради сачувања трагова кола и правца вожње и одмах нагбржим путем обавестити органе Саобраћа:не милиције и. надлежног јавног тужиоца. Задржаће очевидце догађаја или узети њихова имена са тачном адресом становања, а возаче задржаће до _ВеЛарНА извићајних органа.
П. Ако би приликом судара било повређених лица, припадник Народне милиције ће ове одмах првим возилом упутити у болницу (чл. 3 Закона о Народној милицији). Ако се“ пак ради о таквом слиучају, где кривца припадник Народне милиције може одмах на лицу места да утврди (исказом очевидаца, шофера или повређене особе); онда се повређени може истим возилом упутити у болницу. У противном возило има остати на месту несреће до доласка извиђајних органа.
Ако се пак ради о смртном случају, припадник Народне милиције има одмах да блокира место несреће и да о томе најбржим путем обавести органе Саобраћајне милиције као и надлежног јавног тужиоца. Возаче има задржати као и SBEHTyanlık сведоке до доласка извиђајних органа.
*
Да ли су сви ручни апарати за гашење пожара у нашој земљи типизирани и ко врши њихово испитивање пре пуштања у промет — М. Т. милиционар — Земун.
Т. Ручни апарати за гашење пожара, као и највећи део ватрогасне спреме типизиран је у нашој земљи.
Списак типизираног ватрогасног материјала може се набазити код Комисије за стандардизацију при Савезној планској комисији — Београд — Стаљинградска улица број 2511, која је прошле године издала књигу типизираног ватрогасног материјала
П. Ручне апарате за гашење пожара испитује стручна комисија министарства унутрашњих послова народне републике у сагласности са министарством индустрије народне републике на чијој се територији производе апарати.
По овом предмету изашла је наредба број 8660 од 12 маја 1947 године у Службеном листу ФНРЈ број 43 од 23 маја 1947 године.
Да ли приколице моторних возила морају бити регистроване и да ли се по потреби могу прикључити другом возилу, — Н.Н. милиционар — Нови Сад.
1. Све приколице моторних возила морају бити регистроване и носити исти регистарски број као и моторно возило коме припадају (моторно возило пријављено са приколицом добија три регистарске таблице под истим бројем).
Приколице регистроване са једним моторним возилом, могу се по потреби прикључити и другом моторном возилу с тим, да се ранији број приколице скине и на његово место постави и пломбира задњи регистарски број моторног возила са којим ће саобраћати, које у овом случају не сме бити у саобраћају без приколице. 0 овоме потребно је претходно прибавити одобрење органа, који је регистровао возило.
2. Једно моторно возило може у изузетим случајевима вући и две приколице, а издавање овога специјалног одобрења зависи од моторног возила, стања приколица, веза између моторног возила и приколица, кочница и линије пута на коме ће саобраћати.
3. За пријаву приколице потребно је попунити формуларе као и за моторно возило и то: ради наплате законом предвиђених такса и уношења техничких података —— носивости, тежине, димензија гума, димензија приколице итд.
Приколице морају имати дуплу везу са моторним возилом, задњи сигнал са осветлењем регистарског броја, довољно моћне кочнице (аутоматске, ваздушне, механичке или слично) које дејствују истовремено са кочницама: моторног возила или истим рукује возач моторног возила са свога седишта или је на приколици предвиђено место за лице које рукује кочницом приколице. _
77