Narodna milicija

okrenuti.« Bio je tako strog i ozbiljan da se žena nije više usudila protiviti, već je okrenula kola.

Popeli smo se na kola i tako krenuli prema Mjesnom NO-u. Ona nam je cijelim putem govonila da bi bilo bolje, kako za nas tako i za nju, da uzmemo novac. Mi smo samo šutjeli i nismo obraćali pažnju na njezine riječi. Od nekuda je izvadila dvije hiljadarke čas u džep mog šinjela, čas u džep Kohajdinog šinjela. Zatim nam је govorila da bi nam dala na put još i jednu flašu rakije, samo да је риstimo sa kukuruzima. Kohajda је opomenuo da je dosta bilo te priče i da šuti, ali je ona i dalje silom stavljala novac u ruke Kohajde. Na to je Kohajda uzeo novac, izvadio iz patrolne torbe svoju bilježnicu i zatražio je ličnu legitimaciju. Nakon dužeg traženja ona je našla legitimlaciju i predala Kohajdi, koji je iz nje uzeo potrebne podatke i zabilježio ih. Kada joj je povratio lepitimaciju, Kohajda je metnuo novac u bilježnicu i sve stavio u pa-

Из рада

У овој Школи, као и у свима нашим школама, тежи се за тим, да се очигледном обуком из свих предмета олакша учење, постигне бољи квалитет наставе и да се рад уопште одвија тако, да слушаоци, по свршетку школе, сва стечена знања могу одмах употребити за извршење задатака у лужби. Овакако, да успех у овоме

зависи од много услова који -нису подједнаки за све школе, нарочито тамо где су прилике за коришћење

терена неповољне, што се углавном односи на војну наставу; но, ипак, великим залагањем и добром организацијом, могу се многе неповољне околности, условљене местом и околином Школе, у већој мери отклонити,

Да би се проверио постигнути успех у настави, а нарочито у очи-

Увиђај на месту извршеног »убиства«

i htjela ih je metnuti ·

troinu torbu. U međuvremehu smo stigli do Mjesnog NO-a. Tamo smo našli pretsjedniika, od koga smo doznali da ta žena nije predala Svoju obavezu i da treba još da preda 12 metara, što nikako neće, iako je bila više puta opominjana. Zatim je Kohajda uzeo od pretsjednika, a i od predvedene žene, potrebne podatke za prijavu. Kada smo dobili potvrdu od pretsjednika o predatom kukuruzu, krenuli smo nazad prema stanici Narodne milicije.

Bili smo obojica raspoloženiji nego ujutro kad smo krenuli sa stanice. Radovalo nas je što smo ipak imali neki uspjeh u službi, da možemo komandlru гест да smo mešto uradili. Kohajda mi je cijelim putem pričao : Када se ponovo sjetio žene sa punim kolima kukuruza rekao mi je:

»Vidiš ti nju, novaca daje i rakiju! Šta ona mišli da smo mi bivši žandari?! Prijavićemo je i za. kukuruz i za podmićivanje. — reče nasmijavši se malo pri tome, kao čovjek koji je zadovoljan uspjehom,

Шноле за подофицире ИМ

гледном прелажењу градива, из појединих предмета, као и да би се практично прешле најважније одредбе из тих предмета, организован је, од стране руководетва ове Школе, десетодневни практични рад на терену, који је дао врло добре резултате и много допринео бољем схватању и разумевању слушалаца у савлађивању градива. Овај рад на терену, иако је релативно кратко време трајао, ипак ће умпогоме помоћи да слушаоци заврше школу са бољим успехом, нарочито у практичној примени одредаба тих предмета. Ако се узме у обзир да је овај рад изведен на месец дана пре свршетка школе, да је добро организован и све вежбе на терену добро изведене, онда је сасвим јасно да је

а zatim je ponovo postao ozbiljan ı produžio —• Ima još ovakvih ljudi na našem terenu kac ova današnja. Nema ih mnogo, ali ih ipak imade nekoliko koji nisu shvatili današnju našu stvarnost, današnje napore naših radnih ljudi. Takvi ljudi nisu još osjetili da se kod nas Sve promjenilo i da nije više ono staro. Oni nisu to primjetili, Jer se mi sami nisu promjenili. U današnjem našem društvenom uređenju jedino su oni ostatak onog starog, radi čega 5уаkodnevno dolaze u sukob sa narodnim vlastima, a onda su zbunjeni i ispadnu smiješni kao 1 ома дапаšnja žena sa kukuruzom. Takvim špekulantskim nadom oni mogu nanijeti štetu našoj privredi, zato ih moramo imilti stalno pred očima i njihov štetočinski rad spriječavati.«

Ja sam. koračao uz njega i nisam mu ništa odgovarmnao niti ga prekidao u govoru, već sam ga slušao, jer sam došao do zaključka da mnogo treba još od njega, kao starijeg milicionara, da naučim u vršenju službe.

Slavko Kljajić, milicionar

НР Србије

корист од практичних вежби била велика не само за слушаоце, већ и за наставнике, који су стекли овим радом више искуства, што се нарочито односи на млађе наставнике. На овај начин ће се неминовно општи успех у настави, при завршетку школе, показати много бољи, а стечена искуоства, применити у настави за следећу класу,

_ На терену, који је имао све услове за практично извођење наставе и за извршење свих предвиђених гађања, свакодневно су извођене практичне вежбе са великим залагањем наставника и интересовањем слушалаца, који су се неуморно трудили да што више искористе сваку повољну околност у очигледном извођењу наставе.

Калупирање трагова после извршеног »убиства«

11