Narodna milicija

Поред осталих вежби, које су све успеле, треба. поменути нарочито комбиновану вежбу.

Из Правила за вршење службе, поред осталог, практично је рађено: одлазак и рад патроле, хватање, везивање и остало што је најпотребније за припаднике Народне милиције а што је пређено кров наставу. Овде се могло приметити да је било више случајева да милиционар правилно зна испричати како треба обавити једну радњу, узмимо например везивање, а када је то практично радио, није умео правилно и вршио је без потребне еластичности. После извршења ових радњи, наставник указује на недостатке и пропусте у извршавању задатака појединаца, а милиционари такође износе своја запажања.

Из Криминалистике и Администрације изведена. је вежба са свим чета“ ма посебно. Претпоставка је. била да је извршено убиство једног сељака. у непосредној близини његове куће. Овде су слушаоци у улози командира станице Народне милиције имали задатак да у станичној службеној књизи и патролном листу пропишу изви-

ђајну службу, а у улови вође патроле ,

изврше увиђај на лицу места, калупирају нађене трагове, изврше саслушање сведока и све остале радње које су потребне приликом вршења, увиђаја. По завршеном увиђају У улози командира станице, имали су да упишу повратак патроле у станичну службену књигу и патролни лист, Приликом ових вежби рад на терену био је такав да су лица места свакога дана, била различита, Такође су били и мотиви »убиства« различити, као: »убиство пушком из мржње«, »убиство ножем из користољубља« итд. По завршеном увиђају другови су писали кривичне пријаве које је доцније наставник прегледао и дао одговарајуће оцене. Овде су рађене и скице лица места. После еваког завршеног рада са четом се одржавао час критике где је најпре наставник износио своја запажања.

Из Топографије свака чета, тј. сваки слушалац је имао да изради по три задатка и то: скицу одређеног села, итинирер одређеног пута и кро-

дато. Ovaj dopis je ртеатрап iz »Politike«. Napominjemo da su ı pisac i korektor propustili maziv milicajac — koji je nepravilan, već treba — miliciomar, a isto tako i miliciska stamica — mesto koje tre'ba — stanica Narodne milicije. *

Piše nam. jedan čitalac: — U novinama i ma konferencijama često se žigoše nepredusretljivost čak i OSOrnost pojedinih orgama vlasti prema građanstvu. I ja sam za to da se Žigoše. Ali, evo šta mi se desilo: Pretrčao sam. preko Knez Mihailove ulice da u trafici kupim“ cigarete. Tek što se nije zatvorila, pa k'o velim zašto da idem do ćoška kad je ovako bliže. Međutim samo što sam kupio cigarete i okrenuo se — našao sam se pred milicajcem. Pitao me je

12

ки земљишта у околини села, Иако овај предмет није лак, слушаоци су показали прилично умешности у цртању ових скица.

Велико интересовање и залагање слушалаца могло се приметити код практичних вежби из Тактичке обуке, које је расло са сваком следећом вежбом.

Приликом извођења ових вежби, које су иввођене плански и методски, настојало се скоро увек да се изводе тако, да. један вод буде у нападу, а други у одбрани, али су прелажене и све друге тактичке радње у оквиру извршења, тактичког задатка вода, или чете, које су биле везане за извршење напада или одбране.

На крају је изведена двострана, ноћна вежба са четама »пуног састава« у нападу и одбрани у којој је показана са успехом борба, ноћу.

У, међувремену на истом терену извршена су сва предвиђена гађања, која су показала добре резултате, што значи да су припремне радње за гађање изведене правилно пре доласка на терен, као и делимично на самом терену где је гађање вршено.

Потребно је напоменути и то, да се код млађих наставника, командира и водника, за време ових вежби испољила умешност у настави и командовању. Неки од њих су недавно завршили школу и своје знање практично са успехом преносе на, остале другове. Као пример служе Ђорђе Стојановић, који предаје Топографију, и заставник Шаиновић, командир II чете, који предаје 'Гактику.

*

Да се укратко осврнемо и на остали рад у Школи, У вези избора за На-

"родну екупштину ФНРЈ међу слу-

шаоцима се развио активан рад на свим пољима. Такмичење је заказано међу четама, водовима, одељењима и појединцима. У Школи је уведена прелазна заставица коју носи најбоља чета. Пре почетка такмичења, установљен је број слабих оцена у свим четама које су дале обавезу да

_их поправе. Појединци су такође да-

вали личне обавезе, Међусобно тажмичење су заказали и наставници,

Недавно је у Школи инсталирана и равгласна станица преко које редакциони одбор даје свој програм, Ово се показало као добро средство агитације. У вези са предизборном кампањом, за време обеда, у трпеварији ву преко звучника читани поједини говори и Чланци наших руководилада, затим биографије кандидата, за Наролну екупштину итд. Преко разгласне станице давана су и разна друга. обавештења као например: ако је неко закаснио на час, ако је слабо одговарао из неког предмета за време часа, добио слабу или пак одличну оцену итд. Редакциони одбор намерава да организује и неку врсту малих веселих вечери у чему ће добијати помоћ од већине слушалаца.

У част избора за Народну скупштину милиционари и подофицири су купили 8.000 примерака књига и 6 радиоапарата које су поклонили сељачкој радној задруви у Буковцу и још неким другим задругама. Олушаоци су у селу Буковцу дали приредбу која је добро успела, 2

Сви наставници, командири чета и водова И остало особље Школе, које је било без гимназије, похађали су исту тако да ће у месецу јуну завршити малу матуру, Поред тога, и напорног рада у спровођењу наставе са слушаоцима, ови другови су положили куре _ Народноослободилачке _ борбе, Основа лењинизма и Економике ФНРЈ, а ускоро ће завршити и Партиску ивградњу, тако да ће им Покрајински комитет КПС за Војводину признати

~ нижу партиску школу.

И, на крају, треба, истаћи још и то да су недавно наставници Подофицирске школе Народне милиције Македоније посетили ову Школу ради размене искустава. Они су одлазили и на часове по четама. Пред њихов одлазак одржана је конференција наставничког особља где су присуствовали другови из Македоније и изнели своја запажања. Врло су се похвално изразили о раду ове Школе, а нарочито им се свидео метод предавања, и испитивања наставника, из Кривичног права и криминалистике,

Потпоручник Миливоје Јанковић

da бе me pravi qužoa ...

da li sam iz Beograda. Jesam. Da li mi je poznato dia se glavne ulice prelaze samo preko obeleženih prelaza. Jeste. Kad je tako onda moram da platim 10 dinara na ime kazne. Novac ide u korist unapređenja Ssaobraćaja. Da platim. — Milicajac je držao u ruci blok sa priznamicama 0 naplati kazne. Pošto je sa ova dvatri pitanja konstatovao slučaj svesnog prekršaja saobraćajnih propisa, on je otkinuo iz bloka jednu priznanicu ma deset dinara i pružio mi je. Uzeo sam je i mašio se rukom u džep da izvadim movac. U jedan džep, u drugi, u sve redom. Ali nikako da nakupim deset dinara. Dok sam onako zbunjen preturao po džepovima oko nas se počeo da okuplja svet. Seiri. Stalno izmova brojim di-

nare: sve u svemu samo osam dinara. Neprijatno mi. Gledam mili- . cajca, gleda on mene. Vidim neprijatno i njemu, verovafno zbog sve veće gomile koja se pravi na trotoaru i ometa saobraćaj. Već sam očekvalo da će da me uhvati za TUkav i odvede u prvu milicisku stanicu. To bi mi se sigurno desilo u svlakoj drugoj zemlji. A evo šta je on uradio: uzeo je osam. dinara i rekao mi: — Dobro sad za ta dva. dinara. Doplatiću ja. Samo da se ne pravi gužva! — Nisam. ga više video da mu vratim dug. Uostalom, smatram da me je ovakvim svojim ponašanjem zadužio daleko više. I da bih mu se na neki način odužio odričem se honorara za ovaj dopis u prilog unapređenja uličnog saobraćaja.