Narodna skupština
СТГАНЛ 992 НАГОДНЛ СКУНШТИНЛ, СЛЗИН НЛ I -90 ГОДИНУ
опрпии. Ку .1ук Јс са.шам иа рпш ског н јшрпћннгмог грса.«, вјн I нкм иажгм и то д« смп мм нпш С9нг| н уш., нојм )« ј * јт > киши јо пидцјп непрестпно, лпгнсг ммЈо могао дд рнла, а пут '»ол.и од сграниж, даи ин држдмн по 14 дап. а еада г> даЈнм ■ со игкпл .ао Најпосде начедник пишо саоме минисгру унутр. де .ш по I 8 абог оммх трошкоиа и да Ј" држ. микишш удамлдд пр* и мони Једно оабиАво писмо, у коме нмм јннл .а, ла се опранком, гога нроменд уга.1. по дннара Држ жвд.оЈннаа Је с*оЈ (I■ш оннј нвчин ио спмо ие може ианршмти, иего ла јо опранка |атак аа угал. управо проподо ида. Оиа Јо дац . ке годнмо ■1дада путп кулуком тако торогна и тоннса по онај свет, ИоЈн Је врши иа ? 011.000 дин. ман.о ш угал. но што Је пдвлв пр«кдан .сиг да илазина краЈк.о нг »адопод,стпо и молио Је :>а допиолу, да рас- године. Дакле, виде1>ето дл < мо у до^иги , ие само вгто ћомо пустн куду>1аре, нмачо Ко со њсгоп ауторитет да омадопажи. |оцнпјо моћи да ди*еруЈемо 30—40 вагоиа угл.а, иего имдм'> ГледаЈуКи путово какни су ош иагледали око Веограда и још и мвгориЈалне добити у томе отто нвшоЈ жо».о »ниии д > ј м<> у Веограду. коЈн су се за то кремо са спии иакварили, Ја сам г ,ол .и угал. и у подовину оне пене, п<>што гв Је досад доЛија« > могао мисдити какан ли Је онда онаЈ пут био тамо, где дновио Кад Је пут био покварен, оида Је наша жп.едница наб .1 ида > > пролано по 130—100 кода са по 1000 кг. квмона угд,а. Ка> страие 1 5.000 тона угд .в, Јер г» мн нисмо имали. Дв не би и је прпмио таЈ изпештаЈ минпстлр Је унутрашн.мх дсла одмах де- «а .«.е у овомо штотовали Ја сам наредио оправку пута иа овдЈ пешом народио да се кудучври распусте. Ја сам одмах Јавио ј иачин, пошто сам предходно одредио гтручно ноиигиЈе и поду ову сгва{> минисгру грађенине као надлежном за опранку пута, ову ствар ре»орисао минигтарском саноту и теи онда сам прии тражио сам да он изнрши опранку. Министар гра^евнна од- стао, да извршим оправку пута на онај начин и да је уступим редио Је комисију у коЈој су билн: г. Марко Ђуронић, и г. по пену, која Је три пута Је -ггиниЈа него предрачунскл Ако у Светолик Попоннћ иа Ножаревка н н .и .ма Јо отавио у дужност опомс раду има иосаввспосги Ја > ам готов да за го одговарлм да поднесу нзвештај о томо: 1. какан Јо пут? и 2) гата ћо коштатн оправка путаУ Та два инжињера за које држим, да ћо Живојни Воличкови11 1осподо, Јого онда кад > н их и г. Пеличконић позианати и да ћс бар једиоме од и.их не- Ј е ова ства Р. на К0 Ј1 се са А а одговара, доставлсна н клд >лм ровати, подноди су извештај да со но путу апсодутно не можо ) сле Д те Доставс подуже рашнш.мо, хоћу дн да поднесеи ово ићи и да празма кода пропадаЈу до гдавчине, и /а ће према п,пан>е мли не ; још онда сам днао, да ће одговор бнти овакан једишгшнм цонама, где су онн написмсно поднели и које се на- " Г- М11Н1|СТа Р чсКе изаКн пред СкунттниЈ н каиати .( купдазе овде у актима, оправка пута коштала би око 89000 дин. |и1 "НО чуј, све је ово нстнна што овај човеа кажо, ја саи II са споје стрвне нреддажу, да ће битн најкорнсннје и најбоље, К Р ,1В штосамовај уговор ааклучно без двцнтапије; крив слм 1111 пошто предузнмачн по врдо хрђавом путу не могу да превоас сам 11 Р е ДУ зи * ач У Ц СН У ООВНСИО И према томе, арив > ам, П1Т' > .»м онодику кодичину угља па коју су по уговору обвезани, а међу ДР Жав 5 ОШТетио . Ја сан дак.1е .»нао да он го н«*1»е учинити. тим сами предузима<1и нмају до 40— 50 кола а сем тога имају него Д а се браиитн. Међутни аоднкп јс уснсх постиг00- 70 најамника, које су узеди под уговором с том обавезом "У т "Дгочором г- иннистровни. на вами де»и да то кахете. да морају имати посне дневно за љих посда. Дакле та г. г. ин- Не СТ0 Ј" СТВЛ Р 0,,ак0 как0 Ј е г *""» ста Р представно > акту жин.ери преддажу да је најбоље, да би се предузимач умирио, б Г- "ОО.који се иалазн у актниа ио овој стварн, ииа, а то Јер но може да превозп угаљ, да се њему устуии оправка пута " Г- м "" ,|СТа Р "отврђује, понуда 1>ранковнва, да ао 11 дипо ценн коЈу су они овде обедежндн. У то време г. министар нп Р а превозн 1 гону ј гља по Старом а>/ту, н нод > .1 >в>>м грађевина. не имајућн довол.но угл>а за жел.езннцу, обратно мн А0К се нов п - т " е |,0 Д ПГ1,е * Д'>И"ије у јануару 18 јп год. и сс је пнсмом н каже: нди да ми се лиФерује по 6-8 вагона ^^чујо се уговор без јавне лнцнтацијс но 9'65 дии. Ннје угла на дан иди ако мп се то не учини за 4 даиа, ја ћу мо- 0В А е глав "° ,и,тање саУ0 0 штетн - К0 Ј* " оказ УЈ е Р«-««" нз " рати да набавнм уг.вен са стране и набавио Је 15.000 тона. У ме ђ) инфре 11 днн. и .•*>.> днн. него јс гдавно, тако I н то нрсме и Фабрика у Крагујевцу морала Је да обустани свој 1,Н1аи,е т0 . што Ј е м "" иста Р оби " 1ао Ј е А ан "рпииип, јсдан јарад за 6 дана и раднпци су 6 дана остадн без рада с тога, сан закоп " У гово 1' звЕАЈЧИО без јавне лицнтације. Као што што ннсмо могди да диФерујемо угал,. Кад сам добио тај реФС- сте могл " "Р"« стнтн г - И""" ста Р "«Ј е ""^оннрао одговор на рат г. г. иижињера, онда ја приступим у ногодбу са предузи- 0В У тачк У "" те Р"е.1аЦПЈе п он јс само казао како је његов мачнма, ношто су они имали довољаи број људи и кода, мислио претходпмк закључпо на „брзу руку" уговор с Бранковнћ« м, сам да ће они моћи најбрже н најбоље свршити тај посао. На х1 " он п "Ј е н,|,|| Га одговорио. какав га јс разлог м рао руоонову тога ја закАучим уговор о љиме, пошто са.м цеду ствар "Оводити, да и он, ичаЈуКи н сувишг времепа, заклучи угоизнео мннистарском савету, н тражио сам дозволу да могу иро- в0 Р без јавне лицитације. 1осподо, свака радн>а оваке врсте, дужити уговор да остане иста цена. Иошто сам све то нмао у ма колнко да Ј е " ск Р ена н савес " а « ос " " а се б" знаке суиње рукама ступио сам са њиме у погодбу. Он Је незнајући за из- ^ ад г> м """ ста Р 3 " а Д а Ј е 080 одвећ важно предузеће ; кад оештај комнснје тражио 56000 дин. али та је циФра у потодбв Ј е знао за несрећу, коју је донео зеиљн Бонтуов уговор, који сведена на 37 000 дин. Он Је надазио у томе рачуна што би Ј е з а ™Учен такође без лицитацнје, онда у пнтересу зеиЈ>е и том оправком могао да да посла оним лудима, којима је по уго- СВ0 Ј е част ", ннје требао да иде нстнм путем, да закључи уговору везан , н друго што н сам има 30 до 40 кола, коЈа В0 Р овакав > ка Д Ј е > као што Р е кох, нмао времеаа, да на јесу му тада седеда беспосдена. Дакде он је могао да при ** ан легадан начнн све то свршн п да сву своју радау обуче стане дп ту оправку ЈеФтиније изврши но ма који друп. који Т зак0 " ск У фориу, те да се сада не мора сумњати ; а та сумња нема тога матсријала у рукама. У погодби је стављено да он м0 Р а сада ос нована бптн, кад се изргчан законски ироиис превози уга.1> до 1 маЈа, кад ће отпочетп жел>езница да ради обиђс, као што јс у овом случају учињеио. н то без условно по 8 пагона дневно а ако то не учинн, онда Штетне нослсдице нз тога рада, госнодо, садрже се и у да ја нмам права да о његовом трошку и из љегове кауција овоме: г. мннистар је предходно учинио и то, да је мнн. сатај превоз вршпм. За тнм је било ставл>ено н то, да се њему вету предложио (бројем 10021 од 13 јула нрошде годнне) да пдаги још 5,75 дин. на оправку н одржавање пута. Кад вам се на иросто тражење нредузимачево за утернвање угља у вакажем одржавање ја ударам гдасом на то, јер хоћу да конста- гоне новишн цена са 6 динара. По уговору, којн је закљу'1ен тујем, да нас одржавање пута кошта 4.000 и нешто више дин. пзмеђу министра н предузимача, угљен се нмао нстоваривати месечно. Он на овај начин нма за 4 месеца н 18 дана, да до- у магацнну ћупрнскс стЈННце. Код Ћуирије постоји магацнн бнје за сваку тону ио 2,7 5 дин. то нзноси 37.000 дин. а у то онакав какав је. За њега је знао предузимач. Знао је да се улазн н одржаваљо пута и још та обвеза предузнмачева, да тај у нстн може ућн среством басамака. Угљен се дакле не може пут кад нстече овај уговор мора предатн у добром стању држави убацпватн одмах из кола, него тек уношењем помоћу карлица. Такав је ток ствари, господо, тако стојнмо са овнм пре- То је давлс да-1еко тежн посао, него истоварнвати непосредно возом угља, тако стојнмо са оправком тога пута. Ја мнсдим да из кола у вагоне. Дакле за један лакиш посао иредузимасам учинио добро, да сам радио у интересу државном, да сам чев, који је само у његову корист ишао, за такав иосао г. потпуно одговорио мојој савестн н дужности, јер бп ме савест министар народне иривреде иредлаже минкстарском савету грнзда да нисам ништа радио, па да гледам, како се угал> до- и мцнистарски савет усваја, да се предузнмачу илати још вдачп пз Аустрпје н нз другпх крајева пан земл>е. Најзад да ио 6 динара више на сваки вагон , а то чини да му јс дата