Naša pošta

88 НАША ПОШТА

Каврлвота р. +. Бг. 19857 од 25 тата 1930, ркапје је ропоуо роКгетићо. аб Јб, за зуоје збгапе, родујабл рофтеђи Фа зе доде до р. 5. +. јеттапојогје, 1 гадо офуага зЕирсе ха апкеби ро фота рфапји, ;

Р-г Р. 506

РЕФОРМЕ МИНИСТАРСТВА САОБРАЋАЈА

Министарство саобраћаја умолило је Владу Француске да му пошље једног експерта за рачунску службу, који би прегледао специјално ову службу на нашим железницама те поднео предлоге у погледу побољшања садањег стања као и у погледу могућих коренитих реформи. Према том позиву изаслан је Г. Шарл Какоски, финансиски експерт, који је завршко своју мисију у Југославији. Поднео је своје мишљење и предлоге, који су на путу проучавања и остварења у Министарству саобраћаја. „Политика“ (6. УП) публиковала је разговор са фрацуским експертом, који може имати везе и са реформном акцијом у пошти. Тако мишљење Г. Какоског да нема могућности и да не види апсолутно никакав излаз за корениту реформу рачунске службе југословенских железница, ако се задржи садањи систем буџетског рачуноводства. Експерт примећује да животним потребама једне привредне установе буџет се може са својим предвиђањима у свако доба демантовати. Уосталом, сама логика отстрањује могућност да буџет једног привредног предузећа буде подешен на исти начин као буџет Министарства војске и морнарице, унутрашњих дела, правде и т. д. Ваш систем буџетског рачуноводства, вели, претставља данас један анахронизаМ... Поздрављамо реформе предузете у сродном Министарству саобраћаја као и, поред осталих, закон, од 9 јула 1930, којим се побољшава материјално стање саобраћајног особља.

Надамо се да се Краљ. Влада исто тако неће оглушити ни о глас п, т. т. особља. Крајње је време. Доста је било у прошлости заборављено и потиштено — пасторче.

Интерес је државе да се новим добом, насвагда прекине такво, неравноправно третирање особља п. т. т. установе. Само некултурнесредине заборављају да је важност те установе првог реда — у меру, каосиу рату. Њени службеници оживотворавају тај значај.

Д-р П. ШОЋ

ОСОМОКМЕ РО5ТЕ

АКкфиејпо 1 уадпо рбапје, Које зе ппаде гебиа и гезога Мал1вђатафуа отадеулпа, Њед зшипје је рфапје исгоуотаћ рофа 1 пјућоуоо озођђа. 'Ттеђајо Њт са Копабпо бетеуо гебиа, јег Фозадапје гебепје пе дадоу ођјеуа . Те робе — Којћ ипаде п пабој атау1 уле ћИјада, Које ппади уска рготеђ Као 5Кого вуакадтдаупа роба ТУ геда — зтаафтапе зп Фовгад Као пебо зИбпоса орла ви рофала. Маје пп зе диХпа уаХповђ ројасаја, зта бтајиба аћ Као пебо о Када језђе пека Ђиде, а 1 ђог боса 51 ве тодјо Ђиа. МадјагзКа, ра Чапаз 1 СећочоуаСКа пјеоији бе робе дајеко уе педо 1 ваше Ф'аупе. Јег опе — псоуогле робе — јеви опа Ктауа шитага Која гедоупо даје, даје фајл