Naša pošta
232 ; |
Предмети у п. т. школи могли би да остану исти као и ови | довадањи. Новина би била у томе, што би се Пошт. управа | више ангажовала у погледу одабирања градива сваког поје- | диног предмета. Оне предмете, које би желела заменити новим, | заменила би на тај начин, што би пре почетка нове школске | године конкурсом позвала све своје службенике, да у један | О рок, по датом програму, израде предмет о коме је реч
и даду јој га на оцену и откуп. После одређеног дана и после | прегледа, Пошт. управа би откупила по цену условљену п5ј курсом онај предмет, који би задовољавао све прописане услове Тај тако примљени предмет био би узет за уџбеник п. т. школе) и као такав благовремено отштампан или литографисан и разд ученицима. Они табаци, који би после тога остали, могли БА се послати појединим већим поштама за њихове библиотеке, а поједини комплети могли би се продавати приправницима, ради њиховог спремања за државни стручни испит. Усвојени уџбеник, пре почетка предавања, пажљиво би био простудиран од стране одређеног наставника (писца или кога другог), а касније у свему изведен. Поштанска управа не би бранила наставнику да по предходном споразуму са њом, по завршеном предавању градива, предмет новим предавањима умесној прошири и допуни. Напротив. Такав рад, који би ишао на ту корист, наишао би, свакако, на њено пуно одобравањеји пожвалу, јер би та агилност наставника дала јој повода да до године у уџбенике унесе више градива. Таквим усавршавањем, држим, да би једног дана дошли и до праве више п. т, школе,
На завршетку овог кратког написа да кажем још: ово: О овом за нас врло важном питању, пре но што сам ве решио да напишем ово неколико редака, претходно сам разговарао са неколицином својих познаника. Надам се да се'на овоме неће свршити и да ће се неко и од читалаца „Наше поште“ ваинтересовати за ову ствар и узети учешћа у дискусији по њој. Најзад очекујем да ће и уредништво предлог пропратити својим коментаром, као што је и то и досада чинило, те да на тај начин, ако се дође до изједначења погледа, ипомоћу меродавних дођемо што пре до остварења једне замисли корисне за све нас.
ВЛАД. МАКСИМОВИЋ
Напис г. Максимовића, вшишег саветника Министарства, дољави у згобном моменту. Писац је био пи наставник П. т. течаја који је па ријен овиж дана.
„Наша пошта“ је на својим страницама додпривала питање стручне обуке (тако на стр. 76 св. за. август 1980 по на стр. 20 св. за јануар 1981). У се. за априљ 1981, стр. 81, забележила је и једну намеру званичних о П. т. школи. П. т. течај је завршен те се поставља пштање нове обуке. Отпочињемо, дакле, расправу тога питања. Поред написа г. Максимовића, добила смо приказ течаја који је заврше, од стране једног његовог слушаоца, као