Naša pošta

127

ПРЕГЛЕД _

ВЕСТИ

— Решењем г. Министра саобраћаја отворен је телеф. саобраћај између Југославије и Турске. Саобраћај ће се нормално обављати преко Бутарске по линијама: Београд, Софија и Софија— Цариград.

— Француска стручна штампа објављује услове по којима краљевина Југославија одликује «српском медаљом Светског рата» — «Албанском споменицом» страно особље војног телеграфа, које је учествовало на Солунском фронту и кроз Албанију.

— Уређење П. т. библиотеке поверено је г. Драгутину Илићу-Јеју, чиновнику Министарства, уреднику «П. т. весника». Надамо се да ће с успехом завршити отпочети рад, да П. т. библиотека буде сређена, попуњена и приступачна особљу. Из централе може потећи подршка да оживе и књижнице спољне службе Министарства.

— Наш уредник г. Шоћ изабран је за потпретседника Удружења. Црногораца у Београду.

НОВЕ КЊИГЕ

— Финансиска политика Југовловенеких државних железница. Београд 1932. Стр. 180. Цена 80 д. Књигу је саставио г. Петар + Пра чински, шеф библиотеке Мин. саобраћаја, брат Рус, који је у нашој саобраћајној служби од пре 12 г. Њом је обухватио читав послератни период. То је први рад којим се приказује еволуција финансиског, рачунског и економског развића наших железница. У њему су бележени успеси а са исто таквом објективношћу и недостатци. Сам садржај показује замашај овог дела, које испуњава празнину нате железничке стручне литературе:

1 Одобрење ове књиге од стране Генералне дирекције државних железница у Београду. 2 Преглед слика. 3 Литература. + Предговор. 5 Наша Краљевина. 6 Послератно доба. 7 Затечено стање на железницама Краљевства С.Х. С. 8 Организација Министарства саобраћаја и железн. управе. 9 Децентрализација железничких финансија. 10 Концентрација кредита, 11 Централизација рачунске службе. 12 Организација рачунске службе. 18 Еволуција железничких финансија. 14 Саобраћајни буџет. 15. Помоћ железници од стабилног динара. 16 Железничко-финансиско законодавство. 17 Стање железничких прихода. 18 Стање железничких расхода. 19 Закључак годишњих рачуна. 20 Имовина државних железница. 21 «В. С. С» у Брислу и «5. С. Б» у Берлину. 22 Комерциализација железница. 23 Заузета, а неисплаћена земљишта. 24 Вредност репарационог материјала. 25 Питање станова. 26 Палата Мин. саобраћаја. 27 Плаћања за употребу страних кола. 28 Југословенска слободна зона у Солуну. 29 Обавезе из ранијих година. 30 Коштање новосаграђених пруга. 31 Трошкови на железничке школе и курсеве. 32 Дупли колосек Београд— Новска. 38 Вредност Панчевачког моста. 34 Учешће железнице у развијању туризма. 35 Трошкови оправака возних средстава. 36 Вициналне железнице. 37 Компензације за дуван 38 Кредитирана возарина и бонови. 39 Снабдевање железница горивом. 40 Социално осигурање железничких службеника. 4 Актуелни финан, сиски проблеми. 42 Закључак.

Књига је израђена стручњачки. Подаци обилују, а прегледност је постигнута. Управи Мин. саобраћаја те наших Држ. железница одајемо признање што је поклонила заслужену пажњу овој публикацији, па одобрењем кредита од 12.000 дин. “омогућило да дело угледа света. Тиме је задовољена потреба службе и урезан видан потез у стручној литератури.

Таква публикација у п. т. т. струци добро би дошла. Она би дала трађу за историју, а реформатору помогла на путу препорода. Мин.