Naša pošta
95
РЕФОРМА П. Т. ШКОЛЕ ИСТОРИЈА ПОШТА — КОНКУРС
Министар саобраћаја г. Лазар Радивојевић извршио је значајну реформу у П. т. течају. Својом одлуком од 70.м, М. с. бр. 11360, завео је, као обавезан предмет Историју пошта и телекомуникација, а избор наставника да се врши конкурсом. Г. Министар, уз реферат начелника Општег одељења г. Мирослава Лонткијевића, а на предлог г. М. Вујадиновића, увидео је и задовољио осетну потребу која је умакла управљачима п. т. струке од 1924 г. до сада.
Побуде за ову реформу наћи ћемо у овим консидерацијама: „Из наставног плана и програма ниже и више п. т. т. школе још од 1924 г. била је тако рећи прогнана Историја пошта, — један од најважнијих предмета за стручне п. т. школе, историја оних вековних комбинација за размену материалних и духовних добара човекових, која прати све фазе саобраћаја, од оснивања првих људских заједница до данас. Ово прогонство има такође своју историју у нетрпљивости и мотивима личне природе. Од тога доба до данас никоме није ни на ум пало, нити је ико и покушао да сеу програм п. т. школе врати овај предмет, без кога се не да ни замислити једна школа, која има задатак: да упозна и ободри младе људе и службенике развитком једне установе, која има тако дугу и интересантну историју и која чини део опште културне историје човечанства.
Ове године отворена је нова, виша п. т. т. школа али без облигатног предмета — Историје пошта. То је био један велики недостатак у наставном плану и програму школе и велика штета за оне службенике који ће из више п. т. школе изаћи, а да ни појма не стекну о историском развитку установе којој ће посветити цео век.
Због тога.су узети у обзир истакнути разлози, те је г. Министар наредио да се у програм за нижи и виши течај П. т. школе неизоставно уведе потребан предмет Историја пошта и да се члан школског правилника који говори о стручним предметима, допуни као и да се конкурсом изабере наставник за овај предмет.
Конкурсом треба да се бирају и друге наставничке снаге. Доиста, само се на тај начин може добити један кадар наставника, спреман, способан и достојан да прихвати бригу око стручног васпитања подмлатка. Принцип арбитрарног одабирања наставничких снага, на основу личних обзира и наређења оних, који у даном тренутку уживају делегирану власт, не даје ону гарантију и корист стручном раду и препороду који само може дати она, у истини племенита утакмица у раду на стручној књижевности и борба, да шко-