Nemački budžet

164

предвиђа закон о уређењу Главног Државног Рачуноводства, несумњиво he још више потпомоћи овај напредак. И у Србији и у Немачкој отишло се доста далеко у специјалисању буџетских партија. Док француски буџет расхода садржи око 1000 партија, којепредстављају по један вотум парламента, српски буџет, који je 36 пута мањи, садржи око 500, а немачки, који je такође мањи од француског, 1 ) 1900 таквих партија. Ово сувишно специјалисање може рђаво да утиче на штедљивост администрације, као и на целисходну поделу кредита, јер услед забране вирмана, поједине гране администрације радије ће потпуно исцрпсти своје кредите, него што he чинити уштеде, за које знају, да их оне не могу искористити. Сем тога, велико специјалисање отежава буџетска предвиђања и изазива накнадне кредите. За одену вероватних прихода код српског будета, закон о државном рачуноводству прописује у чл. 10. овакав метод: „При склапању предлога будета, приходи за једну годину уносиће се с обзиром на суме прихода добивене за последнее три године. Одступање од овога правила може бити код оних прихода, који стално расту или опадају, или где друге прилике, које утичу на висину прихода, траже или налажу одступање; но у случајевима одступаньа од обичног правила срачунавања прихода мора бити и нарочито об-

Д Франдуски буџет за 1911. годину износи 4,386,462.181 дин.