Nemački budžet

167

онолико средстава, колико je потребно за њихово покриће. Предвиђајући суфиците у буџету, Министр Финансија чини више, него што му и чл. 12. закона о држ. рачуноводству ставља у дужност. Ту се само вели: „Министар Финансија дужан je, да при састављању буџета изведе равнотежу између прихода и расхода.“ Са строго научног гледишта, она сувишна ревност не може се похвалите, премда се ни Министру не може учините озбиљан прекор, јер су суфицити ипак незнатен и из године у годину све су мањи.

2. Вотирање буџета. И Рајхстагу и Народно] Скупштини предлог буџета подноси се одмах y почетку њиховог рада. Разлика je у поступку ca буџетским предлогом у толико, што се у Србији буџет одмах ynyhyje у целини буџетској комисији, док се у Немачко] буџет ynyhyje комисији тек после начелне дебате, и то не цео, већ само извесни његови делови. На сваки начин да je поступай у Србији у начелу бољи, него у Немачкој. Увек je боље кад и Народно Представништво детаљно претресе све буџетске партије, што je опет могуће једино у буџетској комисији. Делови буџета, које не претреса буџетска комисија измичу ce донекле контроли парламента. Ипак се немачки систем мора правдати обзирима целисходности, јер код огромне величине немачког буџета немогуће je претрести га целог y комисији за оно време, које буџетска комисија обично има на расположењу.