Nemački budžet

176

случај. Само кад ce буде извршила потпуна централизација, онда he ce моћи помишљати на преношење благајничке службе од државних власти на Народну Банку. Зато he опет бити потребно извести и неке реформе у само] Народно] Банци, а нарочито оснивање филијала по унутрашњости.

4. Буџетска контрола. Буџетска контрола у Немачкој и Србији има једну заједничку црту; обе су у неку руку провизорне. У Немачкој пруска Велика Рачунска Комора врши привремено контролу царевинског буџета, а у Србији Главна Контрола функционише на основу једног закона (Закон о уређењу Главке Контроле од 1. јула 1892. год.), који je према Уставу од 1903. год. требао join одавно да буде замењен новим. И у Србији и у Немачкој нису одвојене рачунска од управне контроле. Главна Контрола (односно Рачунски Суд) врши обадве. Разлика je само у томе, што у Србији и у претходној и удругој (супер) ревизији суделују органи Главке Контроле (Месна Контрола и Главна Контрола), а у Неыачкој претходну контролу врше саме управне власти, a супер-ревизију Рачунски Суд. Разлика je између српске и немачке контроле и у томе, што код нас постоји виза контрола, а у немачкој не постоји. Она спада у надлежност Месне Контроле. Месну контролу сачињавају рачуноиспитачи, који су придодати Министарству Финансија, Министар-