Nova Evropa
tržište trošilo samo 25% produkcije metalne industrije, Naše metaTurške fabrike mogu se razvijati samo u slučaju da država pravi što veće, porudžbine, Na putu uspostavljanja naše metalne in_ dustrije stoji još uvek kao golema prepreka posledice pogrešaka
učinjenih 1920 godine, koje su završene tim da su u inostranstvu napravljene velike porudžbine željeznica i lokomotiva, Te su porudžbine naknadno, sporazumno, smanjene, ali za njih je pri svem tom trebalo kolosalnih sredstava, dok u stvari sad uvozimo ono što smo i sami mogli napraviti u našim fabrikama, Omanja količina lokomotiva, koje se izradjuju sada u našim fabrikama, može nam trebati tek tamo za 5 godina, ali ih mi pravimo zato, da bismo održali naše najveće fabrike — kolomensku, sormovsku, i delimično putilovsku., Ako ih potpuno rešimo porudžbima, biće veoma teško uspostaviti gradnju lokomotive za 5 do 10 godina, Ako bismo, za ljubav dekoncentracije, zatvorili veći deo najkrupnijih fabrika u kojima su zaposleni metalurški radnici, — brzo bi se pojavile loše posledice toga nesamo ekonomskog već i političkog karaktera,
Napredak i porast industrije, kako sam ба gore izložio, dolazi do izraza. u oživljenju rada oko transporta i trgovačkog obrta. Stanje transporta karakteriše se sledećim podacima:
Procenti prema Predmet: 1921—22: 1922—23: 1921—22:
Količina prevezenih tovara irgovačkim vozovima {u Изисата
pudi): 4.075,308 5.625,184 138 Prosečni dnevni tovar (vagona i cisterna): 9,169 11,818 121
Prosek svih tovara u
pojedinim vozovima e
( u ftisućama pudi): 919.294. 1,218,076 132,5 Intenzitet tovarmog
pokreta {u pudima —
vrsta za vrštom): 14,001 . 19,098 136 Broj lokomotiva : (uopšte): 19,338 19,659 101,6 Procenat oštećenih lokomotiva: 60,2 56,9 Broj teretnih vagona: 409,735 418,287 102,9 Procenat oštećenih
vagona: 33,6 32,5 Opšta potrošnja gori- · va {1, oktobra) u ekvi-
valentu drva: 503.742 1,139,969 226
395