Nova Evropa
чад, — За основицу при успостављању одгојног рада у предшколским заводима узимају се интереси дечјега колектива, док у позадини тога рада тече слободни развитак индивидуалних способности детета у сагласности с идеологијом пролетаријата. Обучавање писму и рачуну не замишља се као циљ, већ као потреба, која истиче из саме организације дечјега живота. Основни материјал при израђивању наставнога плана јесте живот, и природа која све окружује; материјал се доводи у везу и у склад са променама годишњих времена.
2) Јединствена радна школа,
Јединствена радна школа имаде сврху, да да деци могућност да стекну знања и навике, неопходне за разумну организацију како свог личног тако и друштвеног живота, Првим начелом оваког узгоја поставља се метода рада, самосталност у раду оних који се уче, и везивање школе са животом који нас окружује, У последње време доживљују знатну распрострањеност комплексни систем прелавања, и лабораторијска занимања по плану Даљтона. У земљорадничким срезовима, у школским занимањима придаје се посебна важност сеоско-господарским пословима, а у индустријалним центрима — индустријално-техничким. У Јединственој радној школи обучавају се деца у добу од 8—17 година укључиво, а сачињавају девет добних група, свака са једногодишњим течајем. Јединствена радна школа дели се на два степена: школа првога степена садржава 4 добне групе; школа другога степена — 5 добних група. Школа другога степена састоји се из две скупине; прва три годишта обуке, и последња два годишта, У прву групу школе првог степена примају се, без испита, сва деца у одговарајућем добу. У остале групе примају се деца у одговарајућем добу која владају навикама и знањем дотичне групе, али се пре уписа у школу не допуштају никакови испити нити оцене знања. Оквир и садржај предавања опредељују се по обавезним распоредима, које издају Народни Комесаријати Просвете. Предавања било какових религијозних веронаука у школи РСФСР не допуштају се, Темељним задатком школе прописује се: свестрано изучавање радне делатности људи и њихове организације; програми носе полутехнички карактер, У школе се заводи дечја самоуправа, почевши од најелементарније њене форме, док се постепено не развије у хармоничну заобљену организацију, У школама се не дозвољавају никакова кажњавања. Обучавање је за дечаке и девојчице заједничко, Школска занимања трају десет месеца. Одређени број ученика у свакој групи износи по 40,
168