Nova Evropa
veze, koje ne povlače za sobom nikakvu odgovornost ni pred polnim partnerom ni pred samim sobom, te koje su lišene svake sinteze duše i tela.
Iz ovog što je dovde rečeno jasno proizilazi zaključak, da je seksualno, odnosno moralno, vaspitavanje omladine apsolutno važno, upravo neophodno. Ono mora imati kao prvenstven cilj: da obuzda, oplemeni, civilizuje polni instinkt, koji dominira životom čoveka. Ovakvo vaspitavanje mora postati bazom za eugenetiku. Ranije se obično tumačilo deci samo, kako treba da jedu i piju, da čiste zube, kako da vrše malu i veliku nuždu, i t, d.,; ali gotovo niko nije obraćao pažnju i na polni instinkt, Medjutim su odgajivači biljaka i stoke, svojim metodama (5еlekcijom), dali neosporne rezultate, u kakvoj se meri mogu роboljšati uslovi za polepšavanje vrste; ali je retko ko mislio o tome, da iste te metode mogu biti primenjene i na usavršavanje roda ljudskos. Čovek se radja, umire, i preporadja, u svome potomstvu, predajući mu svoj biološki nasledjeni i stečeni duhovni »kapital«. To treba držati na umu i kad prelazimo na praktičnu stranu seksualne pedagogike. :
U pitanju: kako treba početi sa polnim odgojem omladine, većina pedagogš4 se slaže s time, da ono ima početi već od osnovne škole, t. |. u uzrastu od šeste do dvanaeste бофпе. Naravno, u ovom vaspitavanju treba da učestvuju i roditelji. Pre svega treba dati detetu osnovne pojmove o životu, radjanju i smrti; zatim, neprimetno i postepeno, nežno, sa rajvećim duševnim taktom, mpoliskivati bajku o rodi, tako da se iluzija polako zameni istinom, Lesing veli: »Deci treba uvek govoriti istinu, i to živu istinu, ali — n e s v u« U tome se i sastoji sva veština vaspitavanja.
Do dvanaeste godine, bolje je ograničiti se samo na biljno carstvo, Pokazati deci kako se biljke množe; posaditi, naprimer, zrno pasulja i zainteresovali dete da pazi kako seme niče, kako зе 04 пјеба docnije obrazuje biljka, kako ova raste, cveta, i — na kraju krajeva — daje seme, iz kojeg će niknuti mnogo istih biljaka, Onda detetu postane jasno, da seme služi za čuvanje i produženje roda. Naravno, za ovakve svrhe škola bi trebala da uvek ima male baštice za letnje eksperimente, a za zimske opite mogli bi se iskoristiti školski hodnici. Kasnije treba objasniti deci ulogu pčela, prilikom oplodjenja cveća i voćaka, kako bi se time dao pojam o spajanju dvaju različitih ćelija, Iduća je etapa: objašnjenje, šta je kokošje jaje, i kako зе 12 пјеба izleže pile. Još kasnije, ispričati način o razmnožavanju riba, pa onda preći na plodjenje sitnih životinja (kao što su: pitomi zečevi, morski miševi, i t. d.). Ipak, kod primene
400