O predstavničkoj vladi

254

вљени општом владом, који ће бдити да мештански зва= ничници своју дужност чине. Ако су затвори и тамнипе под мештанском управом, усређена влада поставља надзорнике затвора и тамница, који ће се бринути да се извршују правила парлиментом прописана, и да се учине поправке за које би стање затвора п тамнице говорило ла су потребне; као што има и надзорника Фабрика, п надзорника школа, од којих први бдију да се извршују

· одлуке парлимента које се тичу Фабрика, а други да ' р)

се испуњавају услови под којима држава даје потпору школама.

Али, ако администрација правде, полиције, затвора ин тамница јесте уједно и предмет општег интереса, и питање опште науке, независно од мештанских особина, тако да она може п треба да буде једнако уређена по елој земљи, н да њено уређење буде поверено спремннјим и вештијим рукама, него што су оне којима се поверавају чисто мештанске власти, опет вма послова, таввих као што су пзвршивање закона о сиромасима, санинитетско уређење, и др. који су истина за целу земљу од пнтереса, но којима само општине могу управљати у сагласности са правим целима мештанске администрације. Са погледом на такве дужносто питање је, у колико мештанским властима треба поверити самосталну власт, власт слободну од сваког државног надзора, или државне контроле.

Да бп се то питање решило, важно је да се промотри како стоје једна наспрам друге државне (дентралне) и општинске п жупанијске (локакалне) власти, што се тиче способности за рад, пи сигуности противу небрежљивости пили заоупотребе. Пре свега, општинска ин жупанијска представништва пи њихови званичници стоје у знању п увиђавноста скоро увек на нижем ступњу, него парлименат п извршна власт државе. Па онда, оспм тога што су сами незнатније способности, над њима бди ц слабије јавно мнење, и овоме су онп одговорни. Публика