Opštinske novine

Стр. 250

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

ствима. Кад се има трамвај, аутобус или перифериска железница оида ни једна тачка, чак и крајње периферије није далеко. А кад се нема — онда је и ивица варошког центра удаљена. Узмимо само овај пример. Најмногобројније је београдско насеље Предграђе Војводе Степе (раније Пашино Брдо), са доњим Душановцем, али оно данас нема ни трам. ваја ни аутобуса! Међутим не треба заборавити да од најближе трамвајске станице до краја предграђа Душановца, улицом Престолонаследника Петра па даље, има више од једног сата пешице ... А дотле сва бечка насеља, а њих има четрдесет и осам, везани су трамвајем, аутобусом и двема приватним аутостаницама! Да завршимо. Лепо је запазио наш стручњак у питању урбанизма г. Д-р М. Стојадиновић у својој студији о сузбијању туберкулозе у Београду („Борба противу туберку-

лозе" — издање Лиге) да се у будућој изградњи Београда мора водити пре свега рачуна да се не подижу као досад зграде по неестетском и нехигијенском „бунарском систему" него да нови Београд, нарочито онај који ће се створити спајањем Земуна и Панчева са Београдом, буде и у погледу лепоте, и у погледу хигијенских услова, и најзад у погледу јевтиних станова достојан своје историске славе и свога угледа као резиденције Краљевине Југославије. И када Београд буде препун јевтиних хигијенских станова, кућних вртова, шума, паркова, дечјих игралишта и осталих њихових здравствених установа, тек тада ће се Београђани показати достојни оне фаланге палих витезова који ће кроз свемир сагледати да нису бескорисно пали у одбрани светог огњишта јер њихова деца живе животом достојног будућег човека.