Opštinske novine

9*

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

Стр. 387

бован делокругом државне полиције. Делокруг полиције нека се сведе само на оно, што је заиста прави задатак полиције и у чему је њен главни интерес, т. ј. на све агенде јавне безбедности, на руковање закона и прописа о ношењу оружја, о друштвима и зборовима, о штампи, о јавним продукцијама, о. пријављивању становништва, а сви остали послови опште управе нека остану градским начелствима. Уједно нека се осигура што складнија колаборација и међусобна помоћ између добро организованих државних полицијских власти и градских начелстава. Та колаборација и та помоћ нека буде везана не само на међусобно обавештавање о предузетим мера-

трашњој управи по којој у градовима са првостепеном општеуправном влашћу, где нема бана, владу претставља срески начелник, и да се у закону о градовима ирестављање (репрезентација) владе повери градском начелнику као носиоцу општеуправне власти. Исто тако било би добро да се у закон, где је говор о надлежности градског начелника (начелства), стави ова одредба: На подручју градова врши сву општеуправну власт првог степена — у колико није законом придржана вишим властима — ис кључивоградски начелник. Где год поједини закони предвиђају надлежност среског начелника, припада та

Претседништбо. У средмни: претседнић Са&еза градођа г. Др. Стјепан Срћуљ, лебо I потпретседнић Савеза градоба г. Др. Милослаб Стојадиноћић и десно I сећретар Дане Шарић. На ћрајебима отнрађнић послоба Сабеза г. Слободан Ж. Видаћођић и благајник г. Др. Емин Богданобић

ма већ и на претходно споразумевање о мерама које се имају предузети у важнијим пословима на којима су обе власти заинтересоване. Делокруг градова, у пословима опште управе, могао би се од прилике овако прецизирати: Градови врше управне послове социјалног старања, добротворства, здравства, ветеринарства, пољопривреде, месну управу, путова, саобраћаја и саобраћајних срестава, зауслове исхране и надзора над намирницама за живот, послове обрта, трговине и индустрије, послове грађевина и проведбе грађевинског закона, напосе послове регулације, насељивања и изградње те пожарништва (ватрогаства). IV. У вези с тиме жеља је градова да се укине задња реченица чл. 44. Закона о уну-

надлежност у градовима градском начелнику. V. Градови надаље желе да се ослободе од терета давања просторија за среска начелства, који им је наметнут одвећ екстензивним тумачењем чл. 50 Закона о унутрашњој управи. Градови — који плаћају највећи део државних пореза —- сносе и онако из свих посебних срестава сав терет за све послове опште управе у граду, па није право да сносе и терет за државно надлештво опште управе (среско начелство), које нема надлежности на подручју града, већ је надлежно само за ванградско подручје. Зато би било добро да у Закон о градовима уђе ова одредба: Градовима се не може, ни у ком случају, наметнути дужност доприношења трошковима, било стварни или лични, за одржавање државних надлештава која на подручју гра-