Opštinske novine

Позоришна хроника: Таис

Жил Масне Ово је прва оперска премијера у сезони. Почиње се доста рано а то је знак да је дирекција Опере прегла да надокнади оно што је изгубила у прошлој сезони.

Г-ђа Рогобсћа-Христић да репрезентује прво опера. Тако мора бити и код нас. Наравно да ми не можемо ићи упоредо са европском музичком кулутром, која је стварана неколико векова, али ипак ту културу морамо одржавати у границама нашег културног развијања, и да би другом импоновали. Жил Масне (1842—1912) обилан композитор заузима у музичком свету место средњег ранга. Компоновао је симфоније, симфонијске поеме, опере. Ове последње су му најуспелије. И код нас су извођена његова најуспелија дела Вертер и Манон. На премијери Маснеове Таис извоћачи су били гђа Роговска-Христић у партији Таис. Гђа Роговска-Христић је одлична уметница и њена креација Таис и певачки и артистички била је потпуно у стилу и достојној висини. Само када не би прибегавала непотребном

9

у среду 21 октобра изведена је први пут у Београдском Народном позоришту опера „Таис" од познатог француског композитора Жила Маснеа, а по тексту Анатола Франса.

тог претече модернизма, Танхајзер грандиозно музичко дело Рихарда Вагнера, „Морана" дело нашег композитора Готовца и т. д. Свакако да Београд добија све више културног смисла, који се поглавито манифестује у интересовању за музичку уметност код нас још у формирању. У првом реду за оперу која је публици најприступачнија. Наша је опера од ослобођења на овамо створила обилан оперски репертоар и само извођење целог Моцарта и Вагнера употпунила би га и стала у ред европских позоришта. И зато је опери потребан сталан редитељ. Београд престоница Југославије мора достојно одржавати свој уметнички реноме. У првом реду за то служи опера, јер у свима великим градовима света културни углед гра-

Г. Стебан Христић Наша опера има у програму за ову сезоН У још извођење „Саломе" Рихарда Штрауса,