Opštinske novine

Стр. 288

БЕОГРАДСКЕ НОВИНЕ

Ово повећање површина зграда према површини зграда у 1932 г. долази отуда, што су сада ушле у обзир и зграде Возног парка, приновљених 4 комада трансформаторских зградица и једна зграда у новом парку до Ел. централе, а остатак се до сада водио код Електро-техничке службе. На одржавање свих грађевина и грађевинских објеката запослено је просечно дневно по 29 радника, 5,58 зидара, 2,52 тесача и 0,93 бравара. Просечна дневница радника износи 32,12 дин., зидара 58,64 дин., тесача 65 дин., а бравара 50 дин. На редовно одржавање грађевина утрошено је: радне снаге ■ 403.645,32 дин. материјала 92.275,32 дин. Свега 498.920,75 дин. Ако се узме да се подједнако троши на одржавање зграда од тврдог и меког материјала излази да одржавање једног квадратног метра зграде кошта годишње 13,30 дин. III. — ИЗРАДА НОВИХ ТРАМВАЈСКИХ ПРУГА И РЕКОНСТРУКЦИЈА ПОСТОЈЕЋИХ ЛИНИЈА У 1933 ГОДИНИ: 1. — Реконструкци ја дуплог трамва јског колосека на прузи бр. 3 између „Мостара" и ,,Сењака" у вези са израдом другог коловоза улице. Изведена је путем режијске комисије од шина проф. 160/150 мм., које су биле раније употребљене на истој прузи. Дужина реконструкције износи 1.011,43 м 1 од те дужине: 944,43 м 1 на праговима, а 67,0 м 1 на макадаму. Швајсовано је 116 комада саставака, али само уз објекте остављене су механичке спојнице. Земљани радови изведени су путем предузимача, те су коштали 18.117,84 дин. Материјал: туцаник, прагови, шљунак 137.534,21 дин. Радна снага у режији 58.709,46 дин. Швајс порције 36.192 дин. Свега: 250.653,51 дин. 2. — Израда везе између колосека на прузн бр. 3, код Војне академије ради олакшавања маневрисања, од 2 нормалне 1:6 проф. 160150 мм. и шина истог профила са механичким спојницама. Извршено је претходно рушење калдрме од камене коцке, постављање колосека на макадамској подлози и поновно калдрмисање; дужина исте износи 54,00 м 1 . Рад је извршен у режији и коштао је: радна снага 4.252,61 дин. материјал 1.145.— дин. Свега 5.397,61 дпн. 3.—Израда реконструкције колосека на прузи бр. 3 од Дурмпторске до „Мостара."

Услед изградње зграде Министарства социјалне политике и нар. здравља, пруга је постављена у баштицу поред коловоза, а на делу који пролази у скверу поред Губеревца, колосек је услед мочварног терена издигнут и одмакнут од јарка. Дужина реконструкције 330,80 м 1 од којих 143,55 м 1 изведено је од шина проф. 160/150 мм. а осталих 187,27 м 1 од шина проф. 180/180 мм. За ту сврху донето је 172 м нових шина 180/180 мм. Швајсовано је 14 ком. саставака 180/180 мм. Остали су штосови са механичким спојницама, све на макадамској подлози. Рад је изведен у режији. Коштање материјала 11.373,78 дин. радна снага 27.615,53 дин. швајс-порције 4.480.— дин. Свега: 43.469,31 дин. 4. — Изградња трамвајског колосека за општинско имање „Пионир." Пруга је намењена за транспорт материјала, има дужину 358,90 м 1 , од старих употребљених шина: са две нормалне скретнице 1:6, проф. 160 мм. и са механичким спо.јницама постављена је на макадамској подлози са слојем шљаке одозго. Рад је извршен у режијп. Коштање матер. износи 26.169,84 дин. Коштање шина, скретница и ситног прибора, динара 358,90Х117,25=42.081,02 коштање рада 5.451,55 дин. Свега: 73.702,44 дин. 5. — Израда везе пзмеђу колосека на прузи бр. 3 код Топчидерске чекаонице од две нормалне скретнице 1:6, проф. 160/150 мм. и шина истог профила. Дужина износи заједно са скретницама 29,75 мм., све на праговима. Приликом постављања везе избачено је 33,26 м 1 колосека вињол. Рад је извршен у режији и коштао је: материјал 160,12 дин. радна снага 7.341,05 дин. Свега: 8.944,17 дин. 6. — Израда везе између колосека у улицн Краља Александра код Дворске ул. од две леве скретннце 1:6 и шина ироф. 180/180 мм. дужина 29,55 м 1 колосека. Извршено је разбијање слоја бетона око шина, постављање шина, поново бетонирање и постављање слоја ливеног асфалта одозго. Рад је изведен у режији и коштао је 8.500.— дин. 7. — Реконструкција пруге бр. 1 у Васиној улици и код кафане „Македонија" ради избацивања оштрих кривина и постављања блажи-