Opštinske novine

БЕОГРАДСКЕ НОВИНЕ

Стр. 33

њење нових територија једној општини. Оне, дакле, могу повести разговоре о томе, али морају претходно известити вишу власт. Постоји могућност за шумске и гводене територије да општине имају поједине своје делозе и ван своје територије. Ипак потребни су виши разлози да се ови изузетни случајеви одобре. Општински часници По градовима бургместр носи назив обербиргермајстер, тако да се први помоћник може назвати бургместр. Бургместр је потпуно и искључиво одговоран за управљање општином: по грађанском и кривичном закону и дисциплински. Поред бургместра седи мандатор национал-социјалистичке странке, који је претставник фирера; он учествује у наименовању бургместра, помоћника и већника и даје своју сагласност на статут, као што смо раније изнели. У општинама са мање од 10.000 становника звања бургместра и помоћника су почасна; статутом се може предвидети да бургместр или један од помоћника буду плаћени. То је, пак, обавезно у општинама са преко 10.000 становника и статут мора такође да утврди које су функције плаћене. У градовима бургместр или први помоћник морају бити професионални чиновници и испуњавати услове који се траже за судије. или за. виша звања. За друге функције које обављају професионални функционери, а специјално за општинског благајника, статут може тражити доказе о способности за Узбављање овог посла. Функције које се обављају из почасти приступачне су само грађанима општине, кад се функције бургместра и помоћника не обављају из почасти, мора се поднети писмена мола. Документа са молбом упућују се мандатору национал -социјалистичКе партије који о томе решава у тајној седници са већницима и, према природи функције, препоручује највише три личности Министру унутрашњих послова, гувернеру или државном надзорном органу. Ако је надлежна власт сагласна да се неки кандидат прими, он је именован од општине. У прогивном она одређује кандидата кога општина мор,а да постави. Бургместр и помоћници професионални именују се за дванаест година. Статутом се може предвидети да поновно наименовање на ове послове буде доживотно. Они функционери који су почасни имеН УЈУ се за шест година. Већници имају за дужност да осигурају сталан контакт између општинске администоаЧије и различитих слојгва становништва. Они С У_ саветници бургместра, а народу објашњава ЈУ одлуке бургместра. У току своје делат-

ности имају се старати једино о општем добру и бранити га. Њихов број бдређен је статутом; у општинама испод 70.000 становника има их дванаест, а по градовима тридесет шест. Мандатор национал-социјалистичке странке није члан већа; он може учествовати на седницама већа и претседника кад се ради о неком питању за које му закон признаје надлежност. Већнике не бира више становништво, већ их поставља претставник национал-социјалистичке партије, сагласно са бургместром. Они се именују на шест година; по истеку мандата могу бити поново постављени. Ако неки од њих нису задовољавали, губе своје функције; одлуку о томе доноси надзорни орган, заједно са претставником национал-социјалистичке партије. Ако између њих не дође до сагласности, одлуку доноси гувернер. Бургместер је дужан да се споразумева са већницима о свима важнијим општинским пословима: важне финансијске одлуке и важне одлуке из области економске делатности општина. Бургместер одлучује да ли ће расправа бити јавна или не; учествовање и присуствовање дискусији је обазезно; бургместер може да позове чиновнике и техничке експерте да учествују у дискусији. Статутом се може одредити, да се за извесна одређена питања одреде помоћни већници са саветодавним правом гласа. Њихова већања су тајна. Финансије, опгитинск'а предузећа, буцети Прописи по овим питањима сачињавају скоро половину новог закона. У колико општине располажу знатним средствима закон их сматра фидеискомесарима становништва. Оне су дужне да управљају заједничком имовином брижљиво и економично. Из тога проистиче да су оне дужне да у границама могућности очувају целокупност те имовине, не о-гуђујући наследство примљено од ранијих генерација ни редовним путем, нити да би савлађивале привремене тешкоће. Поред тога излази да оне морају управљати својом имовином по принципима најздравије окономије. У погледу издавања ради задовољења општих интереса општине су дужне да се старају да се ти интереси задовоље са што мање издадатака, док се у погледу извора финансијских и прихода од предузећа и добара имају руководити пре свега идејом продуктивитета, Оснивање и проширење општинских предузећа подлежи контроли надлежне власти. Зајмови су дозвољени само у границама буџетских предвиђања. Буџет као и зајмове одобрава виша власт. Поред тога закон тежи да, у колико је год могуће, натера општине да издатке ставе на теоет буџета. Позајмице код општинских штедионица подвргнуте су строгим ограничењима.