Opštinske novine

ВЕОГРАДСКЕ НОВИНЕ

Стр. 809

нила и жељу старог Господара, који је у младости певао: „Зидајмо браћо српску Краљевину, а ја ћу први краљу стражу чувати". Према жртвама које су Србија и Црна Гора поднеле за велико дело народног ослобођења и државнога уједињења, наша браћа испод Авале и испод Ловћена имају право, а ја додајем и, дужност, да траже од своје драге и миле браће испод Триглава, испод Слемена, испод Велебита, испод Требевића, испод Фрушке Горе, испод Шарпланине, као и браћу из Кршне Херцеговине и старе српске Војводине, да и они сви буду одани великој народној и државној заједници, као што смо ми њихова рођена браћа испод Авале и Ловћена. Да сви колико год нас има у свима деловима наше Југославије љубимо свога младога Краља, као што Га љуби Нзегова Велика Мајка, да му братски загрљени спремимо срећну владавину кад одрасте и кад је буде прихватио. У раду за опште добро народа и отаџбине ваља да будемо свесни и дисциплиновани као стари ислужени војници у фронту, Нико не сме да штрчи на општу штету народне и државне целине и заједнице. Наши државници никад не треба да обављају опште државне и народне послове по оној народној: Ближа је кошуља од хаљине. Њима с~и делови наше Југославије ваља да буду подједнако мили и драги и о свима се равномерно ваља да брину. Не сме се бити некоме мајка а неком маћеха. Зато ми, браћо Црногорци, допустите, да и овом приликом нагласим, да ваш г. др. Милан Стојадиновић, као претседник Краљевске Владе у својим државним пословима увек има на уму истакнуте принципе. Прошли режими, који су се ређали после Уједињења нису стигли, било због овога или онога, да учине за овај сиромашни део Краљевине оно .ико колико је било потребно и колико се учинило за друге делове. Отуда је и дошло да се у неким деловима израде дупли колосеци железница, док се у Црној Гори није подигао и израдио ни један метар и ако су животни интереси не само Црне Горе но и целе наше државе изискизали изградњу балканске железнице са изласком на наше

Јадране. Али браћо, претставници црногорских општина, ја верујем и молим да верујете и ви, да оно што нису стигли да ураде стари минули режими, стићиће и урадиће данашњи режим на челу са г. г. Др. Миланом Стојадиновићем, Корошцем и Спахом. Молим да у то верујете и ви, тим пре што је и г. Др. Спахо близак овим крајевима и што убеђено увиђа ту потребу. У осталом, мени је, као рођеном Црногорцу, речено да није далеко дан кад ће железничка локомотива од Пећи избити на наш Јадран! Ми смо данас и вечерас на Цетињу, које је било, сад је и биће док постоји наш национални понос. За овај сиромашни део наше Краљевине у главном постоје три проблема, које ваља што пре решити и спасти овај крај сиромаштине, а то су: изградња железнице од Пећи до Јадрана и од Никшића до Рисна бококоторски залив; обезбеђење од поплаве огромних поља око Скадарског језера и великога броја села око језера; као и израда канала за наводњавање Бјелопавлићског поља са обе стране Зете. Конгрес Савеза градова на својем данашњем састанку у својој резолуцији изјавио је апел на државне меродавне факторе, да што пре задовоље ове оправдане жеље и неопходне потребе наше браће Црногораца. Зато ја ову чашу црмничкога вина пијем у здравље и дуг живот претседника конгреса, претсед. цетињске општине, присутнога команданта дивизије ђенерала г. Драг. Петровића, свију чланова конгргса и свију честитих и родољубивих Црногораца! завршио је сву здравицу најстарији већник наших градова чика Павле Кара-Радовановић. Свечани банкет завршен је у најлепшем расположењу и топлим здравицама претставника градова. Сутра дан, пре него што су делегати југословенских градова отпутовали, испели су се на врх Ловћена и заједнички се поклонили гробу великог црногорског и југословенског књижевника и мислиоца — Његоша! Тиме је завршен IX Конгрес Савеза градова Краљевине Југославије.