Opštinske novine

706

Београдске општинске новине

реке, полуострво, северна или јужна страна острва, или каквим битним објектом на води у виду моста жељезничког или пешачког. Ако нема ниједног видног објекта по којима би се могла обележити међа, онда се обележава нарочитим знаком. Ревери и одељци могу бити: лични (властити), закупни и бановински. Лични су они где постоји само једно рибарско право и то било једног или више лица, а који испуњавају све законске услове за добијаше тога права. Но Бан може прогласити за самосталан одељак и ону воду на којој постоје два или више рибарских права у власништву два или више физичких лица, ако га само они могу заједнички искоришћавати, ако имају једно лице које ђе их заједно претстављати, и ако се могу споразумети о процентуалном уделу у вредности рибарског одељка. Одељци и ревири могу се искоришћавати у властитој режији, издавањем под закуп и издавањем риболовнил дозвола. Закупни су они, где власници риоарских права не могу исто вршити самостално у водама на којима се за такво право не установљује властити ревир или одељак, већ се те воде проглашују за закупне ревире. А бановински су они, ако на једном ревиру или одељку рибарско право припада држави, које она уступа бановини ради њеног искоришћавања у властитој режији, давањем под закуп, издавањем риболовних дозвола или уступашем ради вештачког гајења риба. Сваки власник ма каквог рибарског права дужан је да плати годишњи допринос у корист бановинског рибарског фонда. Ако на једном ревиру или одељку постоје два или више рибарских права, допринос ће се наплаћивати тако да сваки власник рибарског права плаћа онај део који сразмерно одговара његовом праву. Тај допринос обично је 15°/о, и то било од стварно постигнуте закупнине ако се издају у закуп или од оне за коју би се веровало да би се могла добити. Рибарски овлашћеник на отвореним или затвореним водама као и његово особље имају права приступа месту риболова и преко туђих имања. Ако је на дотичном месту толико развијен риболов да је успостављена и трговина рибом, онда имају права као и сами купци приступа дотичном месту и превозним сретствима ради отпреме рибе са ловишта под условом да се приступ не врши кроз туђа дворишта, ограђене вртове, воћњаке и земљишта која служе за индустријске циљеве. Изузетно Бан може дозволити вршење риболова и на таквим местима али само ако од тога зависи успех у риболову. У том случају власник земљишта има право накнаде штете ако би му била нанета од рибарског овлашћеника или његовог особља. На местима где општи интереси исхране и трговине рибом захтевају дужни су власници земљишта поред риболовних вода уступити на употребу путем закупа рибарском овлашћенику потребно земљиште за

подизање зграда, које имају служити за рибаре, рибарске справе, продају или прераду риба итд. Потребу за уступањем, величину земљишта као и закупнину утврђује општа управна власт. Ако би уступањем земљишта морала престати дотадања сврха целог земљишта онда сопственик може тражити да му се закуп плати за цело земљиште а не само за уступљени део, или да му се цело земљиште откупи. У вршењу свога права рибарски овлашћеник и његово особље могу употребити у ширини земљиште поред риболовне воде, колико захтева начин риболова, али највише десет метара од воде, које ће служити за извлачење мрежа, сушење и оправку рибарских справа, остављање чунова итд., али само под условом да се употребом обале не чини сметња или препрека бродарској служби. Забрањено је загађивање рибљих вода текућим или чврстим отпатцима индустријских или привредних предузећа или ма којим материјама које штетно делују на рибе као што су стрвине, струготина и кора од дрвета. Исто тако забрањено је мочење лана и конопље. Постојећа предузећа која у преради материја употребљавају воду, као и рударска, дужна су да подигну потребне инсталације за хемијско односно биолошко пречишћавање употребљене воде ,пре него што се та вода поново испусти у риболовне воде. Штету која би наетала од рада таквих предузећа пуштањем шкодљивих материја рибама, дужна су да надокнаде рибарском овлашћенику. Индустриским и другим предузећима може ее дозволити употреба риболовне воде само у том случају, ако се тиме не проузрокује смањење или пресушивање воде у толикој мери да се рибе не могу одржавати или ако се тиме не спречава слободан пролаз рибе. Под рибаром наше законодавство сматра оно физичко лице које лично рибу лови за продају. Лица која лове за своју домаћу употребу или из спорта, не сматрају ое рибарима и она не смеју продавати уловљену рибу, осим ако су власници закупа или ревира из којих риба потиче. Исто тако не сматра се рибарима помоћно рибарско особље све док не испуни законеке услове да би могли постати рибари, а то су: да су стални житељи оне општине која потпада под првостепену општу власт, надлежну за вођење рибарске матице, да су навршили осамнаест година живота и да су најмаше једну годину рибарски помоћници. Надлежна власт дужна је да води рибарску матицу у коју има уписати сваког рибара као и списак риболоваца у коме ће водити сва остала лица која се баве рибарењем а нису рибари по дефиницији нашег закона, већ аматери-спортисти и рибарско помоћно особље. По упису у рибарску матицу издаје се рибарима рибарска исказница, а по упису у списак риболовница издаје се свим осталим лицима риболовница. Да би се могла добити риболовница мо-