Opštinske novine
2
Пролетње манифестације на Београдском сајмишту
167
Код бановинских је ситуација још тежа. Само за израду неизграђених бановинских путева требало би 2.670,000.000 динара. А за израду подлоге у ширини од 5 метара, на путевима где је нема, око 3.300,000.000 динара. Укупно за бановинске путеве око 6 милијарди динара, Из 6% зајма од 4 милијарди одобрено је за изградњу савремених коловоза «а државним путевима 500,000.000 динара. Предвиђа се да 'Ке и Путни фонд за идуКих пет година донети око 750,000.000 динара. То значи да ^е се мо^и изграђивати годишње око 250,000.000 динара, што је недовољно. Мора се на^и начин за добављање нових сретстава. Јер поред потребе модерног саобра^аја, који се све више моторизује, мора се помишљати и на то, да ће добри путеви
око 60 км. са површинском битуменском обрадом о!ко 272 км. са макадамским и осталим коловозом. Нарочито може да нас радује, како је то лепо изнео помсКник Министра грађевина, г. инж. Јосифови-К, што су све те радове извршила наша домаћа предузећа, са нашом радном снагом, под надзором наших државних инжењера и по пројектима и специјалним техничким условима израђеним у Министарству грађевина. 3 а радове је употребљен поглавито домаћи материјал. Изузетак чини сразмерно мала количина битумена употребљеног за асфалтне коловозе. Досадања испитивања коловоза дала су одличне резултате, што значи да су наша дома^а предузе^а дорасла
МОСТ прехо рш ТДРЕ. прозтктадт '1Ш} МТР0)АН0Вић И560ДИ ДНТОНОбић А.Д
омогуЈпити експлоатацију за сада неприступачних и недирнутих богатстава наше земље, нарочито у крајевима где немамо железнице. Карта Југославије показује нам огромне територије које треба повезати. Тиме 'Ке се уједно приближити и беспутна села и народ боље упознати и зближити, Период од 1935—1939 године је најплоднији на изградњи путне мреже код нас. БлагодареКи кредиту од 578,000,000 дин. који је 1935 године стављен на расположење Министарству грађевина за грађење путева изграђено је за ове четири године око 700 км. нових путева од којих: око 144 км. са асфалт-бетонским коловозом око 76 'КМ. са цемент-бетонским коловозом око 148 км. са коловозом од ситне камене коцке
за радове овако великог обима, као и да су надзорни органи вршили савесно своју дужност. Дао би Бог да тиме за свагда престане пракса да се овако велики радови издају страним предузе-Кима! . . . До скора се је код нас много грешило у издавању ових већих радова . . . * * * На овом Салону на Београдском сајмишту могли су се видети и најновији примерци који су дошли директно са Берлинске аутомобилске изложбе. Ове године салон је одржа« нешто касније но прошле године, да би се дочекало најпогодније време и за посету и за куповину. Тако би и било да није било тешкоћа које су учиниле