Opštinske novine
3
Како је организована управа града Париза
603
социјалне помоћи и питањима основне школске наставе. Најзад, они се брину о томе да разрез непосредних пореза и такса са њима повезаним буде установљен и предат општинској канцеларији, саобразно важећим законским прописима. Специјалан реДим примењен на град Париз Неки специјални закон који би кодификовао административни режим града Париза у ствари не постоји. Законске и друге одредбе п6 којима се управља ова огромна насеобина налазе се разбацане у великом броју разних закона, који се тичу било организације било надлежности; неке од њих проистичу понекад из обичне традиције, коју је један виши практични интерес задржао на снази све до данас. Политички, економски и финансијски положај Париза је такав, да му нема равна, не само по степену, него чак ни по природи ни у једној другој градској општини Француске. Овом положају одговара један сасвим нарочит режим, који ћемо овде оцртати само у крупним линијама. * Градом ГТапизом управљају два префекта, чије су функције јасно подвојене: 1.) Префект Сенског округа и 2.) Префект полиције. Сваки од њих има у својој надлежности извесан број великих административних дирекција, чији се облик и номенклатура виде из ниже наведене табеле. Особље појединих служби, које потпадају под обе префектуре, бирано је путем конкурса са најбрижљивијом пажњом и налази се на врло високом стручном нивоу. Оно обавља редован ток административних послова. I — Подеда префектуре Сенског округа Ова префектура је подељена по звањима и гранама служби на следећи начин: Префект Кабинет Генерални секретар Генерални секретаријат 1. Општине сенског округа 2. Финансијска служба 3. Трошаринска служба 4. Персонална служба 5. Јавни радови 6. Централна контрола порезе 7. Општинска благајна 8. Архитектонска служба 9. Паркови и шеталишта 10. План града Париза 11. Јавна помоћ 12. Општинске кредитне установе
13. Саобраћајна служба 14. Генерална инспекција 15. Општински спорови 16. Јавна хигијена и социјална политика 17. Основна настава 18. Уметност, библиотеке и музеји 19 в 20. Генерални и секретаријат општинских већа. II — Подела Префектуре полипије Ова префектура је по своме саставу нешто различита од претходне. Нзене главне гране овако изгледају: Префект Кабинет Генерални секретар Генерални секретаријат 1. Персонална служба, Рачуноводство и материјал 2. Општинска полиција 3. Ветеринарска служба 4. Администрација и општа полиција 5. Судска полиција 6. Служба за сузбијање кријумчарења 7. Хигијена, заштита деце и рада 8. Обавештајна служба и коцка 9. Хемиска, токсиколошка и бактериолошка лабораторија 10. Циркулација превозних сретстава 11. Генерална инспекција служби 12. Служба северно-афричких послова, Префект Сенског округа и префект полиције су постављени од Министарског савета чији су они делегати и претставници у исто време кад делују као управљачи града Париза и Сенског округа, сваки у кругу надлежности која му је одређена. Префект полиције брине се специјално о свима питањима безбедности, реда и мира, као и о извршавању одредаба о јавној хигијени и здрављу. Он контролише уредност јавног саобраћаја и превозних сретстава. Префект Сенског округа носи одговорност за административно управљање престоницом. У том својству он спрема буџет и подноси га градском већу; он склапа уговоре са странкама у име Париза; он га претставља у споровима (осим полицијских). Он извршава одлуке градског већа, и његова сагласност је потребна за већи део тих одлука. Због обимности и разноликости питања и њихове реперкусије на једно тако многобројно становништво, управљање градом Паризом врши ое у ствари од стране Префекта Сенског округа у врло тесној сарадњи са Скупштином градског већа, изабраног општим и тајним гласањем на шест година. Претседник градског већа се бира ако не по праву, оно бар у пракси, као и већина чланова часништва градског већа, сваке године, и ако је то једна стара традиција, а не некаква законска нужност.