Opštinske novine

* ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ —— . , ■ Стр, 561

мом по цени од комада 188.000.— динара, у укупној вредности 376.000,— динара. 3) Од радње Велауто Секуле Зечевића, Зорина 90, Београд, да се набаве два камиона марке Магирус и то: а) један камион типа М 45, бруто носивости 5,8 тона, за цену 190.000 динара, б) један камион типа М 30, бруто носивости 4,4 тоне, за цену 120.000.— динара, оба камиона комплетно са кућицом, каросеријом, алатом и резервном гумом, у укупној вредности 310.000.— динара. Сви ови камиЈНИ имају се испоручути у свему према понудама комплетни и то одмах са стоваришта у Београду са плаћеном трошарином за град Београд. Све дажбине и таксе падају на терет продаваца. За ову набавку важи уобичајена шестомесечна гаранција. Камиони се имају уписати у инвентар отсека возног парка Дирекције трамваја и осветљења. Укупан издатак за ову набавку у износу 1,182.000,— динара исплатиће се на терет зајма од 250,000.000.— динара одобреног одлуком 1'радског већа ОБр>. 23537 од 9. октобра 1939 године; а по позицији 7 поменуте одлуке. , . <*•>•" * I 70 Код тачке ,,Кратка питања" говорили су градски већници: Г. Влада Марковип, поводом претходне тачке о набавци камиона, дао је сугестију, да се приликом набавке моторних возила у исто време осигурају код истих фирми и потребне количине оних резервних делова, који се највивише кваре. Претседник г. Ђуричић захвалио је г. Влади Марковићу на овој лепој сугестији. Г. Константин Саватијевић говорио је о недовољној материјалној опреми Пожарне команде и о недовољном броју пожарника према бројном стању становника Београда, молећи Г. 11ретседника да настоји, да се Пожарној команди дају сва потребна материјална сретства за њен рад, као и да се повећа број пожарника и да се постави помоћник команданта. Претседник г. Ђуричић захвалио је г. Саватијевићу на његовом излагању: и у исто време рекао, да је дужност Команданта Пожарне команде била да га са ором ствари упозна. Г. Претседник је још обавестио Градско веће, да је ставио у дужност архитектима, да пронађу два места у Београду за подизање двеју прихватних пожарних станица, да би пожарна служба могла брже и ефикасније да се врши. Г. Мориц Демајо изнео је, како је примио један памфлет против једног ваљаног општинског чиновника, против кога је раније поведен поступак. Међутим, дошло се до закључка да ништа не одговара истини и поступак је обустављен. Ликвидирано је питање кривице али није ликвидирано питање статуса овога чи-

новника. Он моли да се овај чиновник врати на своју дужност. Г. Др. Велимир Михајловић говорио је о трамвајској несрећи на Дедињу, евоцирајући непријатан утисак, који је на њега произвела несрећа, чији је очевидац био. Г. Михајловић гшта како се окончала катастрофа у септембру на истом месту. Он моли да се поведе још једна анкета и то од стране самог Градског већа, која треба да доведе до објективне истине. Да би ова анкета дала резултата, требало би извесне људе суспендовати, да би возно особље могло слободно да говори. Г. Радомир Радосављевић изнео је како међу возним особљем има велике разлике у принадлежностима, док сви они обављају исти посао, сматрајући да то много шкоди правилном функционисању саобраћаја. Г. Борислав Стојанкић предложио је, да прво Г. Претседник изложи које је мере предузео поводом трамвајских катастрофа, па да се после тога настави дискусија о овом питању. Претседник г. Ђуричић у опширнијем излагању изнео је, да је са Управом града формирана заједничка комисија, која треба да испита питање саобраћаја. Упоредо са овим испитује се и проблем саобраћаја уопште. Комисије још нису дошле до неког конкретног резултата. Г. Претседник је известио, да је предложио формирање једне посебне техничке секције за целокупно техничко пословање у Општини, ствар! је још, у проучавању. Г. Претседник је поставио и питање заједничког исгштивања те трамвајске трасе од стране градских већника и општинских стручњака. Затим је известио, да је наредио да се на оправљеним колима приликом пуштања у саобраћај мора два дана налазити један инжињер, ради констатације да ли кола одговарају потребним квалитетима и са каквим су резултатом изашла из радионице. Г. Борисав Стојанкић .захвалио је г. Претседнику на датим обавештењима и у исто време предложио, да се изврши што брже ревизија свих оних кола у саобраћају и оно што не ваља што пре треба избацити из употребе. Г. Влада Марковић нагласио је, да је за побољшање саобраћаја потребно прво створити објективне предуслове за то. Прво због чега се дешавају несрећни случајеви јесте недостатак саобраћајних средстава. Друго је недостатак једне радионице у којој би се могли и објекти са већим кваром оправити. Затим је г. Марковић констатовао да садашња радионица не одговара потребама и да би што пре требало основати радионицу за веће оправке. Г. Драгољуб Милошевић изнео је, како су прошле године на дан када је пао први снег повучена из саобраћаја 52 трамвајска кола и пита у каквом су стању сада ова кола. Г. Милошевић се затим осврће на стање аутобуског саобраћаја износећи да су и приликом