Opštinske novine

Стр. 172

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

ницима, те нису били у могућности да га савесно проуче. Сматра да предлог буџета који је саставио Г. Претседник у износу од Динара 409,000.000.—, буџетска комисија није требала да повећава за још 15, милиона динара, јер се такав буџет неће моћи лако остварити. Не верује у велико и нагло побољшање прихода од трамваја, водовода и осветлења. Приговара што је на многим местима у буџету означена само глобална сум;а за персонал без специфирања броја особља. Тиме је избегнута контрола, јер се не може утврдити право стаЊ1е чиновника. Код побољшања положаја градских службеника за сада се водило рачуна само о старијим службеницима. Сматра да издатак за стан Претседника у износу од Динара 120.000,— није требало на овакав начин унети у буџет. У погледу пореза на принадлежности Претседника који који по буџету треба Општина да плаћа, изјашњава се да Претоедник треба да плаћа порез као што га плаћа и сваки други чиновник. Противи се великом броју награда и додатака, који износе цифру од четири и по милиона динара, као и повећању накнаде Претседнику и градским већницима. Треба тачно пописати целокупну општинску имовину и утврдити њену стварну вредност. Изгледа да се набавке које Општина врши не закључују домаћински како би то требало да буде. Дотација одређена Сајму и сувише је велика а кредит од 5 милиона за калдрму укинут је у предлогу буџета. Смањен је и кредит за канализацију. Из буџета се не види шта је од ранијих зајмова још остало, нити се види колико је до сада утрошено од најновијег зајма од 250 милиона динара. Изјављује да прима предлог буџета у начелу, с тим да се смањи на суму од Динара 409,700.000.— коју је био предвидео г. Претседник. Градски већник г. Слободан Петровић истиче да цифра буџета не би требала да брине, јер Београд нагло расте и напредује. Слаже се са г. Претседником да школе треба да буду на првом месту. Код привредних предузећа инсистира на томе да се јасно означи износ инвестиција и износ за њихов отпис, и да се по једном критериуму врши одвајање прихода који се имају тражити за опште сврхе од прихода који треба да буду уложени у резервне фондове и фондове за обнову. Без таквог прегледног рада може се десити да Београд опет остане без довољно воде и довољно кола у саобраћају. Пледира да се идуће године припреме посебни буџети привредних предузећа са њиховим билансима по двојном књиговодстВу, и да се вишкови прихода од предузећа употребе на отпис инвестиција и на дотирање резервних фондова, а тек у другом реду на остале потребе. Градски већник Г. Др. Милош Симовић износи да у Правилнику за извршење буџета

има неколико прописа којима се игнорише надлежност Градског већа, на штету здравог финансирања. Наводећи те прописе закључује да нема места тој субординацији Градског већа. Прелазећи на повећања која су учињена у предлогу буџета, констатује да је у групи личних издатака највеће повећање учињено код Претседника, и оно износи близу 50°/о. На многим местима у буџету прикривени су издаци на Претседништво или стављени међу партије где им није место. Као пример наводи накнаду за стан Претседника која је стављена у материјалне расходе Привреднофинансијског одељења. Каже да је Г. Претседнику стављена на расположење нека врста диспозиционога фонда у износу од 2 милиона динара, којим он дискреционарно одлучује. Устаје против тога да Општина плаћа Претседнику стан и порез на принадлежности, позивајући ое на уставно начело општости и равномерности пореских оптерећења. То је начело овде погажено и г. Претседник заједно са г.г. потпретседницима ослобођава се пореске дужности. Критикује персоналну политику Општине и износи аномалије које су у том погледу учињене. Персонално питање је требало решавати на широј и праведнијој основи, а не путем унапређења и разних бенефиција које су подариване без сигурног и објективног критериума. Изјављује да ће гласати против буџета са напоменом , Ј да је противан наименовању три потпретседника, јер ое тиме на Београдску општину ставља нов намет од преко пола милиона динара без икакве потребе. Претседник г. Војин Ђуричић одговорио је на примедбе г. Др. Симовића, износећи да Претседник ефективно прима 15.000.— динара месечно, и да је тај износ недовољан с обзиром на потребе репрезентовања које су Претседнику наметнуте његовом изузетном функцијом. Одређивањем накнаде за стан Претседнику хтело се да будући претседник Општине, док не буде изграђена општинска палата, може на пристојан начин да прима угледне госте из земље и са стране, како то доликује његовом положају. Изјављује да повлачи ову позицију да би пружио већу доказа да се та ствар не односи на њега. Коригује схватање да је претседник исто што и општински чиновник, и да претседник не прима принадлежности већ накнаду за свој рад. Градски већник г. Радомир Спасовић поздравља експозе г. Претседника и примећује да сума од 3 милиона динара која се има убрати од кирија, није подједнако и праведно разрезана. Истиче да је више чиновништво сразмерно добро награђено и да поред добрих принадлежности ужива често и општински стан. То није праведно, јер општински станови треба да служе за сиротињу и за ниже општинско особље. Општина би тре-