Opštinske novine

4*

Акција Београдске општине на унапређењу туризма

539

вокласно израђен, тако да биоскопи имају користи од његовог приказивања. Мора да буде привлачан, да делује као уметничко дело, а не као обична реклама. Тај би филм морао да буде тако израђен да би се могли приказивати и кратки исечци из њега, пре главног програма, а и цео филм. Поред тога требало би филмовати важне актуелне догађаје из Београда и пласирати их у биоскопе као „новости у сликама." За израду оваквих филмова требало би ступити у везу и са страним фнлмским ко№панијама. Велики филм Београда морао би се радити дуже времена, чак и неколико година. 5) Треба појачати туристичку пропаганду преко домаће и стране штампе. 6) Треба координирати све акције ва уна■ пређење туризма у Београду и околини, да се не би узалуд трошиле снаге и новац. Државне и самоуправне установе и разна приватна друштва, која непосредно или посредно раде на унапређењу туризма, треба да се међуообно допуњују и помажу. Градски туристички органи, у том циљу, сарађују са свима оним установама које раде, посредно или непосредно, на унапређењу туризма. Ту у првом реду долази Управа за туризам при Министарству трговине и индустрије, затим Београдска туристичка друштва,

Управа београдског сајма, Удружење хотелијера, гостионичара и кафеџија, државне и комуналне саобраћајне установе, итд. Сам састав београдског Сталног градског туристичког одбора говори довољно о овој сарадњи. Поред градских већника, у овом одбору се налазе претставници: Индустриске, Трговинске и Занатске коморе; Друштва „Путник"; Српског планинског и туристичког друштва; Удружења хотелијера и гостионичара; а, у најновије доба, и Београдског туристичког друштва и Београдског сајма. По потреби, позивају се на седнице одбора и претставници других друштава и установа. При решавању појединих проблема увек учествују стручњаци из надлежних општинских дирекција и отсека. Досад је Београдска општина тесно сарађивала у том циљу са Друштвом „Путник", Управом Београдског сајма и са Удружењем гостионичара и хотелијера, а повреме"но и са другим установама и надлештвима, нарочито са Управом града Београда. Те акције разних надлештава, установа и друштава треба још складније повезати и јаче развити. 7) Треба у већој мери помагати туристичка друштва чији рад допуњује општинску туристичку акцију. Ђуро Бањац

Михајло Вукотић: Пејзш 7Откупио Музеј Кнеза Павла) (Са XII пролећне изложбе југословенских уметника у павиљону „Цвијета Зузорић")