Opštinske novine
Развој аутобуског саобраћаја у Бсограду
Први покушај да се у Београду успостави аутобуски саобраћај забележен је 1925 године. Те године Општина је узела у експлоатацију линију Славија—Авала, пуштајући у саобраћај испрва само тедан, а повремено и два аутобуса. Тај покушај не претставља у ствари почетак аутобуског саобраћаја јер је учињен само у циљу испитивања могућности такЕОг саобраћаја и изведен је без нарочитог плана експлоатације и без строго утврђеног реда вожње. Због тога је та линија убрзо и укинута. После неколико година, експлоатацију те линије узело је приватно предузеће, чији аутобуси и данас тамо раде... Осим овог покушаја на линији СлавијаАвала, Општина је установила службу аутобуског саобраћаја исте године и за превоз спортске публике на разна спортска игралишта. Извршен ј.е још и покушај са отварањем аутобуских линија Кнежев споменик—Смедеревски Ђерам и линије Радничка ул.—Теразије—Пристаниште. Нерентабилност те експлоатације била је појачана стањем београдске калдрме, преко које се врло неудобно возило на цуним гумама и тешким гломазним аутобусима којима се у то доба располагало. Због тога су и те две линије морале бити укинуте. Редован аутобуски саобраћај у општинској режији, под руководством Дирекције тоамваја и осветљења, почео је половином 1928 године. Тада је од приватног предузећа откупљено 5 аутобуса, који су већ били у експлоаатацији, и са њима успостављен редован аутобуски саобраћај на линији Калемегдан—Теразије—Савинац. У години 1930 откупљена су још 3 аутобуса и у радионицама Д.Т.О. оправљена два стара, те се могло приступити отварању нових линија са повећаним возним парком. Развој аутобуског саобраћаја текао је од 1928 године овако: Године 1928 отворена је линија Калемегдан—Славија—Савинац, која је доцније продужена до Котежа Неимара. Те исте године отворена је и линија Господарска механа—Чу карица која је 1932 године укинута пуштањем трамваја у саобраћај. Године 1931 отворена је линија Кнежев сноменик—Дедиње. Године 1932 отворане су линије СлавијаДушановац и Теразије—Пашино Брдо. Крајем те године пуштена је у рад и линија Смедеревски друм—Цветкова механа—Приштинска ул., која је после кратког времена, услед недостатка кола у саобраћају и нерентабилности, укинута.
Од 1932 до краја 1934 године радиле су само четири аутобуске линије. Отварањем моста Краља Александра I у почетку 1935 године настаје нагли преокрет у аутобуском саобраћају Београда. Општина задржава за експлоатацију само линију Славија—Душановац у Београду, а све остале аутобусе пушта на нову линију Београд—Земун преко ново отвореног моста. Две линије, Калемегдан—Котеж Неимар и Кнежев споменик—Дедиње уступа приватном предузећу, а линију Теразије—Пашино Брдо укида. У току целе 1935 године целокупан саобраћај између Београда и Земуна савлађују општински аутобуси, јер је трамвај на тој линији пуштен тек на крају 1935 године. У току 1936 године извршена је набавка првих дизел-аутобуса и са њима почиње отварање нових линија у Београду. Отворене су линије Славија—Дедиње, Теразије—Баново Брдо и Пошта—Коњичка школа у Земуну, као и линија Железничка станица Дунав—Главна станица Београд. На осталим линијама стари и дотрајали аутобуси замењени су новим дизел-ауто бу сима. У 1938 години Земунска линија продужена је до периферије Земуна (Нови град) и успостављена веза од Поште у Земуну до Аеродрома. У овој години извршена је друга већа поруџбина нових аутобуса (20 комада), од којих је у току године стигло 8 и одмах пуштено у саобраћај. У прошлој 1939 и овој години извршена је набавка још 57 нових аутобуса, од којих до данас није испоручено свега 9 комада. Ова последња и највећа набавка омогућила је да се само у овој години отвори 7 нових линија и да се две трамвајске линије замене једном кружном аутобуском линијом. Данашњу мрежу аутобуског саобраћаја сачињавају 13 аутобуских линија, на којима редовно раде 42 велика аутобуса са 50 места у сваким колима. Осим овог броја аутобуса у у градском саобраћају, Огантина има још 7 великих излетничких аутобуса, који врло често превозе групе излетника у ближу и даљу околину Београда. Општински аутобуси превезу просечно 62.000 путника сваког дана, што чини више од од укупног трамвајског и аутобуског саобраћаја у Београду. Упоређујући данашње стање аутобуског саобраћаја са оним пре 5 година види се да је број возила увећан 12 пута, а број путника близу 30 пута. Само за месец дана сада аутобуси пређу толики пут колики су пре 5 година прелазили за целу годину.