Ošišani jež
Београдски жвакачи
КШЕРИЈА
Спојан Сто.јнић, звани „Систем", седи на калемегдаиској клуии. Одмара најнижи спрат ћовова н жваче. Унрнну гуму sa жвакање, наравно... Није баш на тако „наравно". Јор Стојан „Систем“ жваче њ остале иеостране артикле; вести Мајлана А.јскре и разморазне Радио изв-ештаје. Потом их пљуцка лево и десво. у ужем и ширем кругу, стаРаЈући се да падну на погодно земљиште, да мх ирихвате остали жвакачи.... Гум* се тегли, жваче, даје даљс... „Шпа.јз-Карта“, то јест: Жваккарта ове Мlсшдиш Жвак компаније имала је v последње К>еие Разне спеиијалитете: *томска бомба. пролетња офанзива, Андерс, планетоид... Черчилов говор, који је имао калибар ананас-сладоледа, сервиран је и у разаим другим деаертним облицима и саж»а«ан на разке начине. То су биле прима бомбе no дубоком убеђењу жвакача. i) *том“. А ииа и ситни.јих дезертних јела, „а ла сачм,а“. И док Стојан „Систем“ осећа да му тен та сунцу постаје загаситији н да he то да делује блазиш" прнлазм му ПеРа ,Лаки стоајк". Шта жвачеш, пита ои, Слободну продају, одго-ваРа „Систем", и жмири на сунвт. I
Батали! То ти се рентира ко удовици покојннкова лептирмашна- Нађи нешто боље.Посде размишљања. које је мучво на сунцу, „Систем“ узднше: Батали! Доста сам од бува правио слонове па продавао „мундштикле“ од слонове мостн... Хтео бих нешто мањ« вриштеће. ДобаР ite доум али лепше ie на асфалту... Прави оии Шанг-Лин! Па шта вдмераваш да жвачеш? Ето: слободну продају, n* мензе, па прашину нз травњака... Е то ти ,ie та прашина, добра Фора... Потом ћутање. Тег« с* »ремена на време гуму. Жвачу. Сунце пржи. * Тако таде жвакачи на Калеиегдану, вд корзу, на журевима, бзровима... Сажвакана, готова роба v слободно.ј је прода.ји. Али све сдабнје иде. На питање; „Како је?“ кад се орстну. редован ie одговор; „Слабо! Све слабије откад чича заглави... А кад их |'едном нестане, епитаФ he гласити; „Овде почивају; Стојан „Систем“, Пера „Лтки страјк“, Ђока „СвЈедок" Мика „Кибицер", Брана „Полић", Ђура „Тантуз“, и други, дугоподишњи жвакачи вести. Прежшакало их време,"
КАКО СЕ СПРАВЉА РАКИЈА КЛЕКОВАЧА
„Ракија клековача се ценси »и-ше од друоих paKHLia. (Објашњење: »ако се спрема клековача од мвке ракије лозоваче или вииа). Ракија клемовача треба да ииа 30*/» алкохола (12 гради). Јача, клековача. ма да се у вроиету рстко виђа, добоа (е, а слабија иије укусиа, Клековача од других воћних ракија иије та.ко при.јатна, па се н ие сш>авл>а, а нирочито ite од иљввовмце." (.Задруга") Ваљда he се отсада мии« ироизводити та добра и пријатна iana клеккхвцча.
ПОВОДОМ ОБНОВЕ »ФИГАРОВЕ ЖЕНИДБЕ«
„Невероватно покретна, лака и жива пенушава и лепршава Мошртова музика, која израсга на снвтезе нсмачкс ocehajиостн к c.iaia и сензибилиоти нталијанске мелодике, у засжругљеним аријама Разних облика. у ciajHo рађеним ансамблима ■ широко поставл.еним фнналииа поједииих чинова, са раскошинм богатством мелодиске ннвенције, даје лаку кокверзацију. црта комику ситуације, ре»ефно воставља каржтере појединкх личвости. подвлачи драмске моменгге и продубље лирске штимунге. Везу између заокругљенкх музичких облика поједипнх оперских нумера чини „сеж® речитатив", живи и музиквлни парландо гтраћен клавиром, воји иоси доамску оадњу и чикн т се ова брже одвн.ја. У
„Фигарово! жеиилбк". im уосталон v свнма Моцарткжим »е-ликим оперским делима. тр«умфује музика као огледало тоталитета спољњег и унутрашњег живота._ Б. Д." („Политиха")
Жика Aтом и Панта Рокфелер
ВЕРОВАЛИ ИЛИ НЕ...
COPVRfGHT ev ,је:2."